Societat 17/02/2014

Acord polític per eixugar el deute de 546 milions del transport públic de l'ATM el 2031

La Generalitat, l'Ajuntament de Barcelona i l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) han acordat limitar el dèficit anual a zero a partir del 2016 i augmentar les aportacions de cada administració, però es mantindrà l'augment de les tarifes del 2014

Albert Solé
1 min
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) bloquejarà que l'estació de metro de Catalunya incorpori un patrocinador al nom.

BarcelonaEl conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila (CiU), l'alcalde de Barcelona Xavier Trias (CiU) i el vicepresident de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Antonio Balmón (PSC), s'han reunit aquest dilluns i han arribat a un acord per eixugar el deute de 546 milions del transport públic en els propers 17 anys.

El pla de sanejament consta de diferents actuacions, però la més destacada és el propi compromís, entre diferents forces polítiques, que garanteixin el manteniment del sistema de transport públic. Per una banda hi ha l'acord que TMB (metro, tramvia i autobusos) i Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) redueixin el seu dèficit anual els dos propers exercicis, perquè el 2016 sigui zero, per no seguir augmentant el forat.

El segon aspecte destacat és que les tres administracions es comprometen a augmentar les seves aportacions anuals els tres propers anys, fins que el 2016 sigui de 289,1 milions de la Generalitat, 110,4 de l'Ajuntament de Barcelona, i de 115,6 de l'AMB. I a partir del 2016, l'aportació augmentarà amb l'IPC ponderat de cada any.

Els representants de l'ATM han deixat clar que les tarifes del 2014 no es tocaran, a pesar de les protestes ciutadanes, però han destacat que l'any 2015 es posarà en marxa, en proves, la T-Mobilitat, que suposarà un estalvi en les tarifes ja que cada usuari pagarà només pel trajecte que faci, i desapareixeran les corones tarifàries.

stats