Societat 16/12/2015

Barcelona es prepara per a la caminada més solidària

Més de 10.000 persones participaran el proper 28 de febrer a la tercera edició de la Magic Line, una caminada organitzada per l’Obra Social de Sant Joan de Déu que té per objectiu recaptar diners per ajudar les persones més vulnerables

Josep Ferrer
2 min
Imatge de l'espot de la 'Magic Line'

BarcelonaMés de 10.000 persones participaran el proper 28 de febrer a la tercera edició de la Magic Line, una caminada solidària organitzada per l’Obra Social de Sant Joan de Déu que té per objectiu recaptar diners per ajudar les persones més vulnerables. En les dues primeres edicions s’han aconseguit 362.000 euros, que han servit per finançar 36 programes diferents.

Per participar en la Magic Line cal formar equips d’entre 3 i 25 persones i pagar 30 euros per equip. El primer que els inscrits han de decidir és el repte esportiu, és a dir, quina distància volen caminar –10, 20, 30 o 40 quilòmetres–, en un recorregut que es fa per Barcelona i la serra de Collserola. Però en el mateix moment que es formalitza la inscripció ja es participa en un altre repte solidari: decidir quants diners s’està disposat a aconseguir entre les persones de l’entorn. “En aquest sentit ens assemblem més a La Marató de TV3 que a la Cursa d'El Corte Inglés”, apunta Aina Serra, coordinadora de la Magic Line, ja que fins al dia de la caminada “els equips organitzen diferents actes solidaris arreu de Catalunya” i venen samarretes i caixetes de caramels facilitades per l’organització o que es poden adquirir a la web oficial. “No hem marcat un límit mínim de diners, cada equip aporta el que vol”, diu Serra.

La caminada, que, depenent dels quilòmetres que es volen fer, començarà en diferents horaris i punts de Barcelona, acabarà a les 6 de la tarda a la plaça de la Catedral, on es farà una festa solidària oberta a tothom. Els organitzadors, com a novetat, treballen en un projecte musical inclusiu, “un concert inèdit en què cantants i grups de renom faran duets amb persones amb risc d’exclusió i alumnes dels projectes socials del Taller de Músics”, apunta Serra.

Per oferir un valor afegit més a la caminada l’organització ha arribat a un acord amb l’Ajuntament de Barcelona per tal que el mateix 28 de febrer els participants de la Magic Line puguin entrar gratuïtament a 8 equipaments culturals de Montjuïc: Caixa Fòrum, Poble Espanyol, MNAC, Fundació Miró, Museu Olímpic i de l’Esport, Estadi Olímpic i Jardí Botànic. Alhora, en el castell de Montjuïc s’habilitarà un espai perquè els equips puguin recuperar forces.

I, per acabar de reblar el clau i aconseguir encara més donatius, els organitzadors proposen als equips i a aquells interessats que organitzin cafès, esmorzars i berenars sota la denominació de Cafè Magic Line “i posin una guardiola al mig per fer poder-hi fer aportacions”, explica Aina Serra. Es tracta d’una iniciativa inspirada en el MacMillan Coffee britànic i que recapta diners per ajudar les persones que pateixen càncer.

Un anunci inclusiu

Aquest matí s’ha presentat l’anunci promocional de la Magic Line, protagonitzat per usuaris, voluntaris, treballadors de Sant Joan de Déu i alumnes de l’escola Sant Felip Neri i que ha comptat amb la col·laboració de la cantant Judit Neddermann. L’espot anima a inscriure’s a la caminada –ja hi ha més de 6.000 persones apuntades– i convida tota la ciutadania a participar a la festa final a la plaça de la Catedral.

stats