La campanya 'Envàs on vas' tindrà una segona part

L'Agència de Residus detecta una reducció dels impropis del contenidor groc

El director de l'Agència de Residus de Catalunya, Josep Maria Tost, ha anunciat aquest dilluns que la campanya 'Envàs on vas' tindrà una segona part, que podria arribar fins i tot abans de les festes de Nadal, el període en què tradicionalment s'han fet les campanyes de foment de la recollida selectiva de residus, després de l'èxit aconseguit.

Aquesta nova campanya, ha explicat Tost, tindrà un estil semblant al de la primera: "Jo crec que és bo donar-hi una continuïtat, i que els ciutadans es quedin amb un determinat missatge i amb una determinada estètica". El contingut, però, serà lleugerament diferent. Segons el director de l'Agència de Residus, "s'ha fet una campanya qualitativa, i seria per recordar que la recollida selectiva és important".


Resultats de la campanya

L'Agència de Residus de Catalunya ha presentat aquest dilluns les primeres dades de la recollida selectiva posterior a la campanya, en què ha detectat un descens del nivell de residus impropis del contenidor groc, que era el principal objectiu que es perseguia. Entre el 2010 i el 2012, els residus recollits amb el contenidor groc que no corresponien a aquest contenidor van passar del 25,6% al 28,4%. El gener i el febrer del 2013, aquest percentatge ha baixat fins al 28,4%.

Una enquesta de l'empresa d'investigació de mercats Instituto DYM per a la Generalitat va constatar, els dies posteriors a la seva finalització, que el 85,2% dels ciutadans recordaven la campanya 'Envàs on vas'. Només el 48,4%, però, pensava que provocaria canvis en els hàbits de reciclatge. A més, el 42,4% responia que en cas de dubte amb algun residu l'acabaria llençant al contenidor del rebuig.

Més continguts de