Un 65% dels nens catalans d’entre 10 i 15 anys tenen telèfon mòbil

Pràcticament no hi ha menors d'aquestes edats que no hagin consultat internet almenys una vegada en els darrers tres mesos

Vivim enganxats als mòbils des de ben petits, i fins i tot, més que als ordinadors. Un 65,6% dels nens catalans d’entre 10 i 15 anys ja tenen telèfon mòbil propi, segons l’enquesta sobre equipament i ús de tecnologies d’informació i comunicació en les llars publicada per l’Institut Nacional d’Estadística (INE). Quasi la totalitat de nens enquestats d’aquesta mateixa franja d’edat, un 98,1%, asseguren haver fet servir internet en els darrers tres mesos. I un 98,7%, un ordinador durant el mateix període.

Les dades, pel que fa a nivell estatal, es repeteixen de manera quasi idèntica. Els nens espanyols d’entre 10 i 15 anys amb mòbil són un 69,8%; un 95,2% reconeixen haver fer servir internet i un 94,9%, un ordinador. Així doncs, els nens catalans tenen menys mòbils i fan servir més internet i l’ordinador que el global estatal.

Mentre que els més joves d’entre 16 i 24 anys fan servir, quasi tots, internet –un 98,9% a nivell català i un 99,2% a escala estatal–, la xarxa encara es resisteix als més grans. Tot i això, quasi el 50%, un 45,6% dels adults catalans d’entre 65 i 74 anys, han fet servir en alguna ocasió la xarxa en els darrers tres mesos. A nivell estatal, aquesta xifra és una mica inferior: un 38,1%.


L’assignatura pendent

Les compres 'online' també van guanyant terreny de mica en mica, però se situen lluny dels percentatges globals d’ús d’internet. Actualment, més de 17 milions de persones arreu de l’Estat –un 50,1% a nivell estatal i un 56,2% a Catalunya– d’entre 16 a 74 anys, reconeix haver comprat 'online' en algun moment de la seva vida.

A més, una de cada tres persones ha comprat per internet en els últims tres mesos. Els productes més comprats són allotjaments per a les vacances, material esportiu i roba. Tot i que els usuaris han comprat més electrònicament –uns 270 € de mitjana en aquests tres mesos–, s’han gastat menys que l’any passat. Respecte al global de compres en el darrer any, el 70,8% dels enquestats ha declarat que sempre o quasi sempre comparava els preus dels productes que es disposava a adquirir. La franja d’edat que utilitza menys internet per comprar és la que comprèn la gent amb edats d’entre 65 i 74 anys: només un 12,6% a Espanya i un a 16,1% a Catalunya.

En el global de població, un 80,6% dels espanyols han fet servir internet en els últims tres mesos davant del 82,8% de catalans, que suposen més de quatre milions i mig. Les dades més generals de l’estudi revelen que la societat espanyola està, en conjunt, molt immersa en el món 2.0: un 81,9% de llars espanyoles disposen de connexió a internet, un 77,1% tenen un ordinador i el 96,7% d’espanyols disposen d’un telèfon mòbil.

Més continguts de