Comencen a reparar les filtracions d'aigua al túnel de l'Estació de França que fan circular els trens a 10 km/h

Les obres les pagarà Adif (840.000 euros) però l'empresa considera que les filtracions en part són responsabilitat del l'Ajuntament de Barcelona per les obres de la plaça de les Glòries

Des del novembre del 2015, els trens que surten o entren de l' Estació de França es veuen obligats a circular pel túnel previ a 10 km/h per una limitació temporal de velocitat (LTV), i per tant, hi havia més retards. La raó és una filtració d'aigua i llots al túnel per culpa de les obres de la plaça de les Glòries, segons explica Adif, el gestor públic d'infraestructures. Segons ha pogut saber l' ARA, la disputa entre Adif i el consistori barceloní sobre qui havia de pagar la reparació, ha allargat en excés aquesta LTV. Aquesta matinada han començat les obres, que, de moment, pagarà Adif.

Les obres suposaran una inversió superior a 840.000 euros i consistiran a renovar 1.400 metres de via, a més de millores en el sistema de drenatge i d'evacuació d'aigües. Està previst que durin dos mesos, i Adif explica que, tal com s'han planificat, les obres no afectaran la circulació ferroviària en aquest punt.

Aquesta limitació de velocitat ha estat afectant 'només' els trens que tenien com a destinació inicial –o final– l'Estació de França, entre els quals hi ha la famosa R16, la llínia Barcelona-Tortosa, la pitjor en puntualitat de tot Catalunya.