Les congestions als accessos de Barcelona han augmentat un 28%

Aquest increment suposa una pèrdua mitjana d'unes 52.000 hores diàries, segons el RACC

La mobilitat i la congestió  als accessos a la ciutat de Barcelona es van incrementar l'any passat un 3% i un 28%, respectivament, cosa que provoca una pèrdua mitjana de 52.000 hores diàries i equival a un cost econòmic anual de 137 milions d'euros.

Aquestes són les conclusions d'un estudi que avui ha presentat el RACC, que assenyala que el trànsit a l'àrea metropolitana de Barcelona provoca 12,8 milions d'hores anuals perdudes a la carretera i afecta prop de 200.000 persones que entren o surten diàriament de l'àrea metropolitana de la capital catalana.

Aquestes retencions suposen, segons el RACC, un cost econòmic de 137 milions d'euros anuals, equivalent al 0,1% del PIB de Catalunya, i 685 euros per usuari afectat a l'any.

En la presentació de l'estudi, els responsables del RACC han exigit avui al ministeri de Foment i Adif que realitzi les inversions compromeses a Rodalies per evitar que la congestió en els accessos de Barcelona augmenti un 50%.

En una roda de premsa a la seu del RACC, el president de l'entitat, Josep Mateu, ha declarat que "cal fer un front comú i ser persistents en la demanda" de millora del servei de Rodalies.

També Mateu ha demanat un augment de l'oferta i qualitat del transport públic, així com una millora en la gestió del trànsit, mitjançant la creació de Bus-VAO de baix cost i la gestió de la velocitat variable, entre d'altres mesures, per evitar l'increment de la congestió els anys vinents.