Publicitat
Publicitat

El departament de Salut dona consells per fer front a la tensió d'aquests dies

Protegir-se de la sobreinformació o mantenir les activitats d'oci són activitats clau

El departament de Salut de la Generalitat de Catalunya ha difós un vídeo a través de les xarxes socials en què dona a conèixer un seguit de consells per a tots aquells catalans que estiguin angoixats per la tensió i la incertesa política d'aquests dies. Al vídeo, titulat “Tres pautes per gestionar situacions d'incertesa o d'estrès social”, la directora de la unitat de crisi de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Ingeborg Porcar, exposa quines mesures poden prendre els ciutadans que se sentin angoixats.

La primera mesura que suggereix Porcar és "protegir-se de la sobreinformació", ja que en situacions "extraordinàries", els mitjans de comunicació, "necessaris perquè ens ajuden a saber què passa i com reaccionar, acostumen a donar aquesta informació molts cops al dia". L’especialista de la UAB recomana "limitar el nostre accés a la informació" a dues o tres vegades al dia i no estar "constantment" atents al que passa, cosa que ens impedeix desconnectar.

La directora de la unitat de crisi de la Universitat Autònoma de Barcelona també remarca que durant aquests dies no es poden deixar de fer les activitats d'oci "que ens agraden i ens relaxen", així com " tenir més cura de l'alimentació i dels hàbits de son per compensar el desgast que patim", i no fer un consum de cafè i alcohol que superi l'usual.

En tercer lloc, l'especialista remarca que tampoc podem perdre l' humor o les ganes de riure, "sense banalitzar el que està passant", ja que així podrem rebaixar "la nostra sensació de perill", que viu en constant alerta.

Finalment, Porcar ha suggerit demanar ajuda a un professional de la salut si s'ha estat més de cinc nits amb insomni o si les malalties físiques o psíquiques, com la diabetis o l'ansietat, s'han agreujat.

Més continguts de