CONSUM
Societat 24/03/2011

A més crisi, més compres planificades

Un 64% dels consumidors catalans fa la compra pensant abans el que necessita. Cada cop hi ha més gent que opta per les compres 'online'

Thaïs Gutiérrez
2 min

BarcelonaLa crisi econòmica ha fet augmentar el nombre de catalans que planifiquen les seves compres. Actualment, un 64% dels consumidors reconeix que abans d'anar a comprar pensa molt bé el que necessita i intenta mantenir una actitud racional i evitar les compres per impuls. Aquesta xifra ha augmentat un 6% en els últims dos anys, segons l'estudi de marques Comertia 2010 que s'ha presentat aquest matí.

L'autor de l'estudi, Alejandro Turnés, ha assegurat que tot i això la crisi no ha fet canviar el comportament bàsic dels consumidors catalans. "Encara no hi ha una crisi de valors orientats a la compra", ha dit.

El comerç online comença a fer-se un lloc a les llars catalanes. El 51% dels catalans ha comprat alguna vegada per internet, davant d'un 49% que no ho ha fet mai. Els que ho fan compren tot tipus de coses, més enllà d'entrades i tiquets, que era inicialment el que tenia més èxit. Tot i això, el president de Comertia, Jordi Tarragona, ha destacat avui que "la compra online no substituirà mai la compra del món físic perquè la interacció social té un pes molt important en l'adquisició d'un bé físic".

Tipus de compradors

L'estudi divideix els compradors catalans en tres tipologies. Els shopping fans, que representen el 40%, són els que tenen una actitud més consumista, estan més preocupats per la moda i l'aspecte físic, busquen les marques i prefereixen comprar en centres comercials, tot i que la compra online els atrau molt. En segon lloc hi ha els quality tradition, que són un 37% i són molt racionals i planificadors, només compren en funció de les necessitats i valoren la qualitat i el bon servei per damunt de la marca. Finalment l'últim grup són els conservative, un 23% de compradors que estan molt orientats al preu, els agrada anar al seu aire, comprar quan ho necessiten i són molt fiels als seus establiments de sempre.

L'autor de l'estudi, Alejandro Turnés, ha explicat que el nombre de persones que prefereix comprar marques catalanes ha augmentat en els dos últims anys tot i que un majoritari 69% no es fixa en la nacionalitat dels productes.

stats