Societat 21/05/2015

El director de Rodalies estima en 80.000 els passatgers afectats per l'avaria

Félix Martín demana disculpes als usuaris "perquè el servei no ha estat a l'altura"

Efe
2 min
Usuaris de Rodalies aquest matí de dijous

BarcelonaEl director de Rodalies de Catalunya de Renfe, Félix Martín, ha estimat que han estat uns 80.000 els usuaris que s'han vist afectats aquest matí de dijous per l'avaria al Centre de Control de Trànsit centralitzat d'Adif, que controla des de Barcelona tot el servei de trens en aquesta comunitat. En declaracions a Efe, Félix Martín ha demanat disculpes als passatgers "perquè el servei no ha estat a l'altura" i ha reclamat a Adif que aquest tipus d'avaries "es disminueixin", tenint en compte que afecten milers d'usuaris.

Martín ha estat contundent en reclamar que aquest tipus d'avaries tècniques "no es tornin a repetir perquè són molt greus en hores punta", encara que també ha esmentat que un altre tipus de situacions, com atropellaments i actes de vandalisme, perjudiquen la regularitat en la circulació de trens.

Adif investiga les causes de l'avaria al Centre de Control de Trànsit centralitzat, que ha quedat paralitzat entre les 06.25 i les 07.50 hores, i que ha causat retards en els trens d'uns 45 minuts de mitjana.

L'única línia que s'ha salvat del caos que s'ha viscut a primeres hores del matí d'avui a moltes estacions de tren de Catalunya ha estat la de l'AVE, que compta amb vies pròpies i ha pogut circular sense problemes, han informat fonts de Renfe.

Félix Martín ha indicat que, a causa d'aquesta incidència, uns 200 trens de Rodalies i mitjana distància han resultat afectats, amb parades i retards, i unes 80.000 persones han patit les repercussions de l'avaria a tot Catalunya. Segons el seu parer, Renfe "ha forçat avui al màxim" els seus serveis d'informació perquè tots els usuaris coneguessin ràpidament l'abast de la incidència, i se'ls ha recomanat que usessin un altre tipus de transport per arribar a les seves destinacions, donada la gravetat de l'avaria.

Nombrosos usuaris dels trens de Rodalies i Mitjana Distància han reclamat ja la devolució del cost dels bitllets, i tenen 24 hores per fer-ho per internet.

stats