Publicitat
Publicitat

Indignació entre els alumnes per la dificultat de l'examen de selectivitat d'economia

El Govern assegura que l’examen no conté cap error i, per tant, descarta que es repeteixi

“Estic tan nerviosa que gairebé no he dormit. M’he pres una til·la abans de venir, però crec que no m’ha fet efecte”. Són paraules de la Júlia, un dels 32.224 estudiants que enguany estan convocats a la selectivitat, l’última a l’Estat però no a Catalunya, on la Generalitat s’ha compromès a mantenir-la. Si bé l’any passat l’ull de poll va ser la catàfora, aquest any ha sigut l’examen d’economia.

Segons expliquen els alumnes, els plors i les cares llargues van ser constants a la majoria de les aules i això va fer que decaiguessin els ànims per als pròxims dies. “L’examen era molt llarg i estava mal estructurat. Hi havia molts apartats que requerien respostes elaborades i no teníem temps”, lamenta Clara Ferrer, de Martorell, que afegeix que hi havia preguntes “molt estranyes”. Davant d’aquesta indignació general, els alumnes van crear ahir una petició a Change.org –que a l’hora del tancament d’aquesta edició havia recollit més de 9.000 signatures– i van mobilitzar-se a través de les xarxes socials.

La secretaria d’Universitats i Recerca –dins la conselleria d’Empresa i Coneixement– assegura que l’examen no conté cap error i, per tant, descarta que es repeteixi. A més, fonts del departament expressen que, a diferència d’altres vegades, els alumnes no es van queixar al professorat en el moment de la prova. “L’examen s’ha desenvolupat amb total normalitat”, insisteixen. Tot i que no li va anar bé, la Clara no ha volgut firmar la petició de Change.org perquè no es veu “amb cor” d’encarar un altre examen. “No necessito la nota per entrar a la carrera que vull fer i estic saturada de tants exàmens”, apunta.

Qui sí que ha firmat la petició ha sigut la Laura (nom fictici), que assegura que era una prova “molt rebuscada”. “No tenia res a veure amb la dels altres anys, ens han fet unes preguntes plantejades d’una manera que no ens havien ensenyat”, opina, i assegura que el seu professor comparteix l’opinió. Assegura que semblava una prova “d’una enginyeria matemàtica”.

L’alumna –que té un 9 de mitjana en l’assignatura– no necessita una mitjana alta per entrar a la carrera que vol, però s’indigna quan pensa el temps que hi ha dedicat. “Si hagués anat a l’examen sense haver estudiat hauria tret la mateixa nota”, denuncia, i afegeix que això li ha causat “una desmotivació total”.

Català i castellà, "fàcils"

Tot el contrari va passar amb els altres exàmens. A la sortida de l’examen de llengua castellana, la Clàudia i la Júlia van respirar alleujades. “Ha sigut bastant fàcil. No anaven a fer mal”, va assegurar la Clàudia. “Jo pagaria perquè tots fossin així”, deia al vol una noia que passava pel costat.

Uns metres més enllà, en un altre grupet d’amics, el Pablo explicava que l’únic que l’havia fet dubtar era l’exercici en què havia de definir el significat de paronímia. “Per sort, com que l’any passat va sortir la catàfora m’havia cuidat molt de mirar-me les definicions i crec que he respost bé”, celebrava.

A la sortida de la prova de català, la majoria d’alumnes coincidien que havia sigut bastant fàcil. “Fins i tot més que l’examen de castellà”, deia l’Albert. Avui és el torn d’història, història de la filosofia, ciències de la terra, disseny, matemàtiques aplicades, llengua estrangera i història de l’art. Que la sort els acompanyi.

Visibilitzant l'assetjament sexual

Més continguts de