Societat 27/08/2011

Les companyies aèries han de tornar els diners al passatgers dels vols cancel·lats

Efe
1 min

Quan hi ha cancel·lacions de vols, les companyies aèries han de donar assistència al passatgers afectats, a més de tornar-los l'import del bitllet. Així ho recorda avui l'organització en defensa dels consumidors FACUA en un comunicat, després de saber la decisió de moltes companyies de cancel·lar els seus vols cap als Estats Units arran de l'huracà Irene.

L'organització explica que els afectats tenen dret a rebre l'import íntegre del bitllet, i que en cas que la companyia s'hi negui, denunciïn la irregularitat a l'Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA) del ministeri de Foment.

Si els afectats són als Estats Units i han d'esperar vols de tornada, o bé es troben en algun vol de connexió, l'associació adverteix que tenen dret a rebre menjar, beguda i allotjament. En els casos en què les companyies no els hagin informat sobre els seus drets i hagin hagut de fer front a les despeses, els aconsellen conservar factures de la compra d'aliments i begudes, així com dels hotels on hagin dormit, per així poder reclamar-ne l'import.

Si els bitllets es van comprar dins d'un paquet turístic d'una agència de viatges, les reclamacions es poden adreçar directament a l'agència.

En ser cancel·lacions per una causa de força major, els usuaris no poden exigir l'abonament previst per a compensacions, que és d'entre 125 i 600 euros.

L'aeroport del Prat ha cancel·lat avui quatre vols a la costa est dels Estats Units. Ibèria ha suspès fins al migdia de dilluns tots els que havien de sortir entre Madrid i l'aeroport JFK de Nova York, i ha ofert als afectats la possibilitat de canviar les dates, en funció de la disponibilitat de places, o de demanar el reemborsament del bitllet.

stats