SOCIETAT
Societat 29/05/2012

La primera jornada de la vaga de neteja deixa la T1 de l'aeroport del Prat plena de papers i brutícia

Els treballadors d'Ingesan-Mantres denuncien que l'empresa pretén establir una doble escala salarial, oferint pitjors condicions als nous contractats

Acn
2 min
Els treballadors de l'aeroport del pra

BarcelonaEls usuaris, principalment homes de negocis, que circulaven per la zona aire de la T1 de l'aeroport del Prat a primera hora d'aquest matí ho feien sobre un mar de papers de diari trossejats, ampolles, i altres restes escampades pel terra. És l'efecte més visible de la vaga de neteja que la setmana passada ja va afectar la T2, i aquest dimarts ha arribat a la T1 i s'hi allargarà fins dimecres.

El seguiment és del 100% segons CCOO. Un centenar de treballadors es manifesten sorollosament per la infraestructura. Denuncien que la concessionària del servei, Ingesa-Mantres, pretén establir una doble escala laboral, oferint menors condicions als nous treballadors que contracta.L'origen del conflicte laboral a les concessionàries de neteja de l'aeroport del Prat rau, segons els treballadors, en què les adjudicatàries d'aquest servei volen rebaixar les condicions de treball dels empleats, en alguns casos subrogats d'antigues firmes.

Així ho ha assegurat el president del comitè d'empresa d'Ingesan-Mantres a l'aeroport, l'empresa que presta els serveis de neteja a la terminal 1, Manuel Delgado. "Els pactes d'empresa superen i milloren el conveni col·lectiu" de la neteja a l'aeroport, ha admès Delgado, que ha denunciat que a "la gent que entra nova se'ls vol aplicar el conveni" només, i no els pactes que el millores.

La concessionària, ha denunciat Delgado, ho pretén fer "extingint els acords, i abaratint els costos, acomiadant personal i contractant-ne de nou a menor cost, aplicant-los solament les condicions del conveni col·lectiu". "Liciten, oferten a la baixa, i després les conseqüències són que volen acabar amb els acords dels treballadors i crear una doble escala salarial", ha resumit Delgado.

D'altra banda, la UGT denuncia que l'Estat pretén retallar la partida de neteja d'aeroports com el del Prat. Segons aquest sindicat, la retallada al Prat seria d'1,3 milions d'euros, dels quals 900.000 afectarien el servei de la terminal 1 i 400.000 els de la 2. Fonts d'Aena admeten que s'estan fent estalvis, però asseguren que encara no se n'ha aplicat cap a la neteja.

stats