Barcelona
Societat 22/07/2021

L'Aerobús passa a funcionar les 24 hores del dia

El bus que connecta el centre de Barcelona i l'aeroport renova imatge i incorpora 33 nous vehicles híbrids i elèctrics

ARA
3 min
La flota renovada de l'Aerobús

L'Aerobús, el bus llançadora que connecta el centre de Barcelona amb l'aeroport del Prat tots els dies de l'any, s'ha renovat. I una de les novetats més destacades del nou servei és que ara funcionarà les 24 hores del dia –cobrint també la franja que va de la una a les cinc de la matinada, que quedava descoberta–. Fins ara, l'alternativa amb transport públic en aquesta franja horària eren les línies N16, N17 i N18 del Nitbus, que continuaran prestant servei. El nou Aerobús també estrena 33 autobusos híbrids i elèctrics per ser més sostenible. L'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha presentat avui el servei, que tindrà un ventall més ampli de tarifes, així com uns bitllets combinats amb altres mitjans de transport.

Concretament, s'ha creat un bitllet senzill que permetrà enllaçar l'Aerobús amb metro i bus de TMB. També s'ha creat un paquet de viatge que inclou el bitllet d'anada i tornada amb Aerobús i l'Hola Barcelona Travel Card, que permet moure's sense límit amb el transport públic de la ciutat durant 2, 3, 4 o 5 dies, segons l'opció seleccionada.

El servei ha passat per un procés de renovació en diferents aspectes i ha incorporat millores estructurals i un canvi d'estètica als vehicles. Des del 14 de juliol, l'Aerobús és gestionat per una UTE de tres empreses adherides a Monbus. El vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Antoni Poveda, ha explicat durant la presentació que han treballat per adaptar-se a totes les exigències del consistori.

"Malgrat el context actual, generat pel covid-19, el transport públic ha de ser la primera opció", ha insistit. Ha assenyalat que es tracta d'un nou sistema de "gran importància" perquè, per exemple, en els moments de màxima afluència a la terminal 1 "tindrà una freqüència de pas d'uns 4 minuts". Poveda ha recordat que durant el 2019 es van transportar prop de 6 milions de passatgers.

La nova flota d'Aerobús està formada per 33 vehicles nous, 27 d'híbrids i 6 d'elèctrics. Segons l'AMB, la renovació suposa "un pas més" en l'estratègia d'ambientalització de les flotes d'autobusos per reduir la contaminació atmosfèrica i millorar la qualitat de l'aire de la metròpoli de Barcelona, segons marca el pla metropolità de mobilitat urbana (PMMU 2019-2024). A més, per reforçar el compromís amb els objectius d'acció climàtica, Aerobús ha contractat una empresa subministradora d'energia 100% renovable i ha format el seu personal en conducció ecoeficient.

Les persones que viatgin amb la nova llançadora fins a l'aeroport podran disposar de wifi gratuït durant el trajecte i de zones de càrrega USB dins els vehicles. La marca també estrena pàgina web i app amb informació en temps real del servei i venda de bitllets en línia.

Al 40% de capacitat turística

El primer tinent d'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha assegurat que la renovació del servei d'Aerobús es correspon amb la idea de la mobilitat "del segle XXI", amb un sistema "econòmic, sostenible, segur i connectat". En aquest sentit, ha subratllat que és precisament aquest mitjà de transport el que agafen en primer lloc els visitants que arriben a la ciutat, i que cal donar una "bona imatge". També ha apuntat que actualment Barcelona es troba en un 40% de la capacitat turística.

Collboni ha aprofitat l'ocasió per parlar també de l'ampliació de l'aeroport, que genera discrepàncies entre comuns i socialistes, i ha instat la Generalitat a prendre una decisió. "Necessitem un aeroport que tingui la capacitat d'augmentar la connectivitat intercontinental si no volem perdre el tren del futur", ha assegurat. "Em preocupa que es jugui amb els terminis, s'hi ha de donar una resposta i no podem dir que no d'entrada a l'ampliació de l'aeroport". Per això, considera que s'ha d'enviar una primera proposta, a través de la qual ja s'articularan les adaptacions i correccions "del tipus que siguin" per garantir-ne l'aprovació.

stats