SOCIETAT
Societat 15/01/2013

El ministeri de Sanitat i el sector alimentari fomentaran hàbits saludables a la televisió

Govern espanyol i empreses del sector introduiran aquests missatges en les seves campanyes de publicitat

Efe
1 min

MadridEl ministeri de Sanitat ha firmat aquest dimarts un conveni amb empreses d'alimentació i begudes per fomentar hàbits de vida saludables i combatre els problemes derivats de l'obesitat a través de campanyes de televisió que s'emetran aquest 2013. La ministra de Sanitat, Ana Mato, ha presidit la firma del conveni, que vol simbolitzar el compromís del govern espanyol en l'impuls d'hàbits de vida saludables i de la pràctica d'exercici físic per combatre l'obesitat.

L'acord amb l'Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (Aesan) i la Fundació Alimentum, entitat privada sense ànim de lucre en la qual estan presents 24 de les principals empreses d'alimentació i begudes, permetrà incloure missatges que fomenten els hàbits de vida saludables en totes les campanyes de televisió que desenvolupen les empreses firmants. La publicitat realitzada per aquestes empreses representa el 16% de la mostrada a la televisió i el 8% del total de la publicitat a l'Estat. En una segona etapa, s'obrirà la porta a traslladar aquesta iniciativa a altres sectors relacionats i a altres empreses d'alimentació que es vulguin sumar al projecte.

La ministra de Sanitat ha destacat que "en els pròxims dies" el consell de ministres aprovarà la creació definitiva de l'Observatori de la Nutrició i de l'Estudi de l'Obesitat, que presidirà el cardiòleg Valentí Fuster.

stats