Societat 10/02/2014

Foment reprèn la construcció de l'A-27 entre el Morell i Valls

És el segon tram de la nova autovia de 9,5 quilòmetres, després que a l'estiu s'inaugurés el primer, de només 7,8, entre Tarragona i el Morell

Acn
3 min
Final del tram de l'A-27 fins al Morell, amb uns metres més asfaltats sense continuïtat / ACN

TarragonaEl ministeri de Foment ha reactivat aquest febrer les obres del tram de l'autovia A-27 que va del Morell a la variant de Valls. Des de Foment s'assegura que els treballs en aquest tram es troben executats en un 51%. El pressupost d'aquest tram concret –el segon dels quatre inicialment previstos de Tarragona fins a Montblanc– és de 61 milions d'euros.

Aquest segon tram empalma, a la zona del complex petroquímic, amb el primer tram, de 7,8 quilòmetres, inaugurat aquest agost passat per la ministra Ana Pastor, i que a hores d'ara és l'únic operatiu de la variant. Segons Foment, l'autovia ha de ser una alternativa més ràpida i segura per als 18.000 vehicles que, de mitjana, circulen per la carretera N-240.

El nou tram d'autovia que es construeix, de 9,5 quilòmetres, discorre just en paral·lel a la nacional pels termes municipals del Morell, Vilallonga del Camp, el Rourell, la Masó i Valls, a cavall entre les comarques del Tarragonès i l'Alt Camp.

L'autovia està formada per dues calçades de 7 metres d'amplada –amb dos carrils de 3,5 metres per sentit, vorals exteriors de 2,5 metres i interiors d'1,5 metres– separades per una mitjana de 3 metres. El nou tram tindrà tres enllaços: al Rourell –on connectarà amb una carretera secundària, la T-722–, a la Masó –on connectarà amb la mateixa carretera–, i a Valls sud-Alcover –on es connectarà amb la C-37.

Es construiran 22 estructures, tant per poder fer els enllaços que es trobin a diferent nivell com per permetre la permeabilitat de l'autovia davant els cursos de l'aigua –a la zona hi conflueixen els rius Francolí i Glorieta, la riera de la Selva, el torrent del Puig, entre d'altres. Hi haurà sis viaductes, vuit passos superiors i vuit passos inferiors.

Atès que el traçat de l'autovia discorre per zones agrícoles de regadiu, Foment remarca el gran volum de serveis de reg afectats. A més, com que hi ha zones habitades pròximes a les obres, es preveu la reposició de serveis d'electricitat, telefonia, distribució d'aigua potable, sanejament d'aigües residuals i un oleoducte.

Foment afegeix que, si bé la maquinària ja es troba ubicada al lloc de treball, les pluges recents obligaran a deixar la represa dels treballs per a dimarts o dimecres, si les condicions meteorològiques ho permeten.

Sierra: "El govern espanyol està complint amb Tarragona"

Arran de l'anunci de Foment de la represa de les obres a l'A-27, el subdelegat del govern espanyol a Tarragona, Jordi Sierra, ha volgut remarcar "la importància d'aquesta notícia", ja que, en la seva opinió, "mostra, una vegada més, que el govern estatal està complint amb els seus compromisos amb la demarcació de Tarragona: la finalització de les obres de la T-11, fent un 60% de l'obra en dos anys; les obres del corredor mediterrani, que inclouen el reclamat tercer fil; i ara la represa del segon tram de l'A-27, una infraestructura bàsica".

Sierra ha reconegut que "és cert que l'A-27 acumula un retard considerable produït per la crisi econòmica que ha viscut i viu el país, però també és cert que quan Tarragona s'ha posat d'acord a demanar la seva continuació s'ha aconseguit".

"És una llàstima", ha afegit el representant del govern espanyol a Tarragona, "que aquesta unitat no s'hagués mostrat quan es va prendre la decisió de suspendre els contractes de l'A-27". Finalment, Sierra ha encoratjat la societat civil tarragonina, i els polítics tarragonins, a continuar mantenint una unitat d'acció en la defensa dels interessos de Tarragona. És l'única manera d'aconseguir que les nostres peticions siguin escoltades i preses seriosament".

stats