Barcelona augmentarà el control de la circulació de patinets elèctrics compartits a la ciutat

La Guàrdia Urbana sancionarà a les empreses que operin sense l'aprovació de l'Ajuntament

Aquest mes d'agost Barcelona ha intensificat la vigilància i el control dels patinets elèctrics a la ciutat, ja que "el vianant és l'eina bàsica de mobilitat a la ciutat, i per això s'ha de protegir", segons paraules de la regidora de Mobilitat de l'Ajuntament, Rosa Alarcón. Des del gener d'aquest any, la Guàrdia Urbana ha multat 1.500 usuaris que incomplien les normes de circulació i aparcament. Aquesta xifra, tancada al mes d'agost, és la mateixa que la de tot l'any passat. A més, a partir d'ara la Guàrdia Urbana intensificarà els controls, sobretot, pel que fa a l'estacionament d'aquests vehicles al carrer. Actualment no hi ha cap regulació sobre l'aparcament d'aquest tipus de vehicles. Alguns usuaris els aparquen en fanals o en els espais destinats a les bicicletes, però és una pràctica irregular. Els agents se centraran, especialment, en sancionar els patinets d'ús compartit, és a dir, els que fan servir el sistema de 'sharing' i es poden desbloquejar des d'una aplicació. Alarcón ha insistit que "estan treballant perquè aquest fenomen no col·lapsi l'espai públic".

Paral·lelament, l'Ajuntament està preparant la regulació i, per fer-ho, està negociant amb les prop de 25 empreses interessades en oferir patinets compartits a Barcelona. Ja s'han fet dues reunions, i al setembre hi haurà la tercera. Alarcón ha explicat que l'Ajuntament ha demanat a les empreses que, fins que hi hagi acord, no explotin el servei. Totes les empreses han decidit fer cas a l'Ajuntament menys dues, que segueixen llogant patinets. "Amb les multes que posarem a partir d'ara, potser ja no els sortirà tan rendible", ha advertit la regidora. "Hi ha empreses que estan fent les coses ben fetes, estan respectant el temps necessari per elaborar la normativa abans de posar en circulació els patinets", però n'hi ha dues que han trencat l'acord. Per això defensa que "aquelles empreses que decideixen no complir les normes i operar des dels carrers de la ciutat sense aquest marc de regulació han de ser sancionades".

En la negociació hi ha dos punts clau: quantes llicències es donen (les 25 empreses no podran tenir aquest servei) i, sobretot, on hauran d'estacionar els patinets. "O traiem espai d'estacionament a les motos o en traiem a les bicicletes o en creem de nous", ha dit el gerent de Mobilitat, Manuel Valdés.

Més continguts de