BARCELONA
Societat 22/01/2016

Les obres d’enllaç del tramvia per la Diagonal començaran el 2017

Colau confirma que els estudis previs estan “molt avançats”

Núria Martínez
2 min
L’equip de Colau està treballant amb la idea de deixar dos carrils de circulació per sentit i situar el tramvia al mig de la Diagonal.

BarcelonaEra una de les promeses més polèmiques de la campanya d’Ada Colau i tot sembla apuntar que segueix endavant al ritme previst. Tal com va avançar l’ARA, les obres per enllaçar el tramvia per l’avinguda Diagonal començaran el 2017 “si no hi ha cap entrebanc”. Així ho va confirmar ahir l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, durant la sessió plenària del pacte per la mobilitat -la primera que presideix-, en què va anunciar que s’està seguint el calendari previst per enllaçar el tramvia per la Diagonal. El consistori espera els resultats dels estudis previs que es van encarregar per esbossar el dibuix definitiu. “Els estudis previs estan molt avançats i acabaran aquest any”, va afirmar l’alcaldessa, que va afegir que “estan preparats per fer el projecte”. Colau va demanar el suport de les 66 entitats vinculades a la mobilitat que participaven a la sessió per tirar-lo endavant i per buscar les complicitats de les altres administracions competents, com ara la Generalitat.

Més enllà de concretar el calendari, l’alcaldessa no va voler donar més detalls sobre com s’enllaçarà el tramvia. Però com va avançar l’ARA l’octubre passat, el seu equip treballa amb la idea inicial de deixar dos carrils de circulació per sentit i situar el tramvia a la part central de l’avinguda. També estudien canviar la configuració de l’autobús, que podria passar a compartir espai amb el Tram o a circular pels laterals. Amb aquest esquema es mantindria l’amplada de les voreres de la reforma iniciada per l’anterior govern municipal i es guanyaria espai per als vianants i les bicicletes també a la zona central, al costat del tramvia.

gràfic diagonal

“Més pedals, menys motors”

La connexió del tramvia és una de les apostes del govern de BComú per reduir el trànsit i potenciar el transport públic, però no és l’única. Una vegada més, Colau va recordar la necessitat d’avançar cap a un model de mobilitat més sostenible i va apuntar que està treballant per augmentar les pacificacions de vies i per implantar les superilles. “Necessitem més pedals i menys motors”, va assenyalar i va denunciar la desproporció d’espai per al cotxe i per al vianant que hi ha a la ciutat.

L’alcaldessa va recordar que l’elevat nivell de contaminació que hi ha a la ciutat incompleix la legislació europea i està vinculat a 3.500 morts prematures a l’any a l’àrea metropolitana. En aquest sentit, com a solució per combatre la contaminació i per fer una mobilitat més sostenible, va reivindicar mesures en clau metropolitana. “Tot i que hem congelat tarifes, cal avançar cap a la tarificació social”, va destacar Colau.

En aquest sentit, l’alcaldessa va reivindicar que la mobilitat “és clau per al benestar i per a la igualtat d’oportunitats” i que cal que s’adoptin mesures per reduir la sinistralitat.

stats