El pany de la marquesina amb l'anunci pedòfil no estava forçat

L'empresa assegura que la clau que obre aquest espai és molt exclusiva i es fabrica només per a això

Les investigacions per esclarir qui va posar de manera il·legal un gran cartell a favor de la pedofília –ja retirat– en una marquesina al costat de la Sagrada Família, a Barcelona, continuen obertes. L'empresa responsable de gestionar aquest tipus d'anuncis, JCDecaux, ha fet durant la nit d'avui una revisió exhaustiva de tots els suports publicitaris que té a la ciutat per comprovar que no hi ha cap altre cartell d'aquest estil. No se n'ha localitzat cap més.

El director adjunt de l'empresa, Alberto Carrillo, ha explicat a l'ARA que el pany que obre aquesta marquesina i que ahir es va trobar sabotejat amb silicona no havia estat forçat per introduir-hi el polèmic cartell. Es tracta d'una marquesina exclusiva de JCDecaux, amb disseny de Norman Foster, els panys i les claus de la qual fabrica l'empresa en exclusiva i estan molt vigilats. Una cinquantena de treballadors hi tenen accés, a Barcelona, encara que caldria sumar-hi els d'altres ciutats i països on s'utilitza aquest model de marquesina. O, també, contemplar la possibilitat que el pany s'hagués obert amb algun element similar a la clau. A hores d'ara, ningú no ha aclarit ni qui ni com va posar aquest 'anunci' a la marquesina.

Carrillo, que ha assegurat que el cas ja s'ha denunciat, ha explicat, també, que és el primer cop –treballen a Barcelona des de 1998– que s'han trobat un cartell de les mides adequades col·locat de manera il·legal dins d'una marquesina, que fins ara se'ls havien trobat només enganxats amb cel·lo per fora de l'estructura.

Més continguts de