Societat 08/06/2021

La pastisseria del barri també ven online

Barcelona posa en marxa un pla per acompanyar en la digitalització de 400 establiments de proximitat

2 min
Pastissets exposats a La Pastisseria, un dels establiments inclosos en el programa

La pastisseria La Colmena, instal·lada des de fa més de 150 anys a la plaça de l'Àngel, al Barri Gòtic de Barcelona, és un dels establiments amb més història de la ciutat. I la crisi del covid ha convençut els responsables de la necessitat de fer el salt a les noves tecnologies, després que la Setmana Santa de l'any passat, en ple confinament, visquessin un autèntic boom de la demanda de mones. "Una bogeria", segons recorda en un vídeo Sílvia Roig, quarta generació de la família que gestiona el negoci. Es van adonar que no tenien una pàgina web prou preparada per a la venda online. Una reflexió pastada a la que va fer La Pastisseria, a l'Eixample, que també ha aprofitat la sacsejada del covid per activar la botiga a través de la pàgina web. Totes dues han quedat incloses en el programa Re-connectant que impulsa Barcelona Activa, amb finançament d'Endesa, per donar suport a la digitalització de 400 comerços de proximitat fins a finals d'any.

El que es fa és posar a disposició d'aquests establiments un equip de vint joves agents digitals perquè els facin un seguiment acurat dels plans de digitalització. Una mena de guies perquè aquests comerços puguin moure's pel món digital i intentar fer-se un lloc en el competit àmbit del comerç electrònic. Una "posada al dia", en paraules del primer tinent d'alcalde de la ciutat, Jaume Collboni, que ha presentat el pla acompanyat de la regidora de Comerç, Montserrat Ballarín, el president de la fundació Barcelona Comerç, Salva Vendrell,  i la directora general d'Endesa a Catalunya, Isabel Buesa. L'empresa hi destina mig milió d'euros.

De moment s'hi han apuntat 127 establiments. Se'ls assessora sobre el funcionament de les xarxes socials i la manera d'enfocar la venda a través de la pàgina web. Forma part del pla de digitalització del comerç que l’Ajuntament va posar en marxa al principi de la pandèmia. Quan se li ha preguntat per l'ascens del comerç electrònic i la traducció que això té en furgonetes circulant per la ciutat, Collboni ha apuntat que treballaven en una estratègia sobre l'última milla que inclourà aspectes com la coneguda taxa Amazon, i que preveuen tenir enllestida abans que s'acabi l'any per regular el sector.

stats