Societat 14/03/2012

Els 'pijos' de #Loewe, la riota de Twitter

"La marca que representa el luxe espanyol", segons es presenten ells mateixos, col·lecciona crítiques a la xarxa pel seu últim anunci. #AcampadaLoewe ha acabat desbancant el 'hashtag' original, amb missatges que imaginen com seria el moviment 15-M comandat pels protagonistes

Dani S. Ugart
2 min

BarcelonaMai una campanya d'una firma de luxe espanyola havia arribat a tanta gent en tan poc temps. Però, en aquest cas, això potser no és sinònim d'èxit. L'empresa madrilenya Loewe acaba de llançar un espot publicitari protagonitzat per joves que ha causat impacte a Twitter. El vídeo, de 3 minuts i mig de durada, mostra un grup de madrilenys que expliquen a càmera la seva visió de la vida i què vol dir per a ells Loewe.

Entre d'altres perles, els joves, amb una estètica 'moderna', deixen frases com "És un rotllo això de fer-se gran", "Estar enamorada és 'superguai'" o "el millor d'Espanya són les noies espanyoles". Tot plegat abillats amb luxoses bosses de mà de la firma –a uns 1.000 euros la peça.

Potser és el context de crisi, o la dèria tuitaire de fer mofa del més inusual, però el 'hashtag' #Loewe ha estat 'trending topic' a l'estat espanyol des d'aquest dimecres al matí fins a ben entrada la tarda. I les declaracions de Luis Venegas, el director creatiu, al diari 'El País', afirmant que la campanya "representa un ampli sector de la joventut espanyola" no han fet més que atiar el foc.

A més, els tuitaires s'han divertit a última hora de la tarda, inventant un nou 'hashtag' per comentar la campanya: #AcampadaLoewe, coincidint amb la vigília de l'aniversari del 15-M, imagina com seria el moviment dels 'indignats' si hagués estat comandat pels 'pijos' de Loewe. "A #AcampadaLoewe necessitem més bosses. Ara mateix hi ha gent sense bosses al cap. RT, 'please''", ha tuitejat @Elporquédeunamosca.

Amb 1 de cada 2 joves aturats, les preocupacions que demostren els protagonistes de l'anunci no han agradat a alguns tuitaires. Fins i tot alguns famosos s'han apuntat a la crítica. El creatiu publicitari Risto Mejide, per exemple, ha tuitejat que la campanya mostra "la diferència entre 'pobra gent' i 'gent pobra'" i la periodista Susanna Griso es pregunta: "Es poden dir més tòpics?".

Costa trobar un sol tuit a la xarxa en suport a la campanya. Això sí, la repercussió ha estat enormement superior a qualsevol altra de la firma. Objectiu assolit? El temps i les vendes ho diran. I si el que diuen és que no, tal com diu una de les joves, sempre podran respondre: "Amunt les pestanyes!".

stats