Societat 21/04/2015

El professor que va desarmar l'alumne de l'institut Joan Fuster demana "més humanitat" per prevenir fets similars

David Jurado assegura que va aconseguir calmar el menor "només parlant" i corrobora que l'atac era totalment imprevisible

Efe
2 min

BarcelonaEl professor d'educació física David Jurado, que va calmar i desarmar l'alumne que havia agredit mortalment un altre docent i ferit quatre persones més a l'institut Joan Fuster de Barcelona, ha explicat aquest dimarts que va aconseguir-ho "només parlant". "El meu objectiu era que cap alumne sortís ferit", ha indicat el professor a les portes del centre, en una atenció als mitjans en què també ha alabat "l'enteresa" dels escolars de l'institut, que li van explicar tots els detalls del que havia succeït mentre pujava a la planta on era l'agressor.

Jurado va aconseguir connectar amb el nen de tretze anys "només parlant, perquè fora del brot [psicòtic] és un alumne fantàstic", ha indicat. L'atac era del tot imprevisible i "no es pot prevenir", ha opinat. El mestre també ha subratllat que la solució a aquesta mena d'agressions a les aules no arribarà "amb més normes, sinó amb una societat més humana". "Més humanitat i menys normes" per fer-ho possible, ha demanat.

El jove agressor no havia donat cap símptoma que pogués protagonitzar un fet d'aquestes característiques, segons ha corroborat el professor d'educació física, que tenia el nen a la seva classe. "A vegades, els adolescents acumulen tensions i, si s'ajunta amb un brot, es produeix la tempesta perfecta, s'ajunta tot", ha argumentat.

David Jurado era al pati preparant una de les seves classes quan va veure que començaven a arribar alumnes desorientats i nerviosos i va sonar l'alarma de l'institut. Llavors es va dirigir corrent a l'interior del centre i, al primer pis, va veure sang i escenes de pànic al passadís, amb nens cridant, i va veure l'agressor amb un ganivet a la mà i el va reconèixer per la jaqueta que duia. Va tornar al gimnàs i va agafar un pal, per pujar de nou al primer pis, on alguns alumnes el van orientar cap on havia anat el jove. El va trobar dins d'una de les aules, armat amb un ganivet, una ballesta i una motxilla i manipulant una ampolla per fer, suposadament, un còctel Molotov.

stats