La puntualitat de la R16 a Tortosa passa del 22% al 62% amb l'allargament de l'horari

El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, qualifica d’"inacceptable" encara la fiabilitat de la línia que uneix les Terres de l'Ebre amb Barcelona

El canvi d’horaris provisional de la R16 implementat des del passat 5 d’agost per millorar la fiabilitat de la línies de Regionals de l'Ebre no ha funcionat. Ho ha admès aquest matí el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, que ha assenyalat que tot i que s’ha millorat la puntualitat dels trens fins a aconseguir durant aquest mes un retard mitjà de només 6 minuts, la mitjana de puntualitat ha estat d’un 62%, molt per sota del 90% que s’ha marcat com a repte el govern català, i a més s’han produït retards màxims de 110 i 80 minuts. “Estem millor, sí, però la situació continua sent inacceptable”, ha manifestat Font. “ Adif i Renfe ens van fer una proposta d’horaris que hem implementat pensant que aquests horaris es complirien i han estat incapaços de complir-los”, ha dit Font.

Aquesta proposta d’horaris passava per incrementar el temps de trajecte entre Tortosa i Barcelona una mitjana de 8 minuts, una mesura que la Plataforma Trens Dignes Terres de l'Ebre va criticar molt en aquell moment i que ara el Govern veu que no ha servit de gaire. “Fem una valoració negativa dels canvis introduïts i no tornarem a negociar cap nova mesura amb Renfe i Adif en aquest sentit”, ha afegit Font, que també ha donat dades de l’estiu negre que han viscut els usuaris de la R16. Així, al mes de juny aquesta línia va acumular un retard mitjà de 32 minuts, només un 16% dels combois van arribar puntuals i es van registrar retards màxims de 249 minuts, possiblement coincidint amb l’avaria de l’enclavament de l’estació de Mont-roig del Camp. Al juliol el retard mitjà va ser de 25 minuts, amb una impuntualitat mitjana del 22% i un retard màxim de 179 minuts.

Mont-roig

D’aquí a finals d’any, però, la situació pot millorar quan al setembre finalitzi la limitació de velocitat que hi ha a l’ Estació de França de Barcelona i a l’octubre estigui enllestit el nou enclavament de Mont-roig del Camp. El que continua sent la gran incògnita és quan estarà acabada la doble via entre Vandellòs i Tarragona. Caldrà esperar com a mínim entre 5 i 6 mesos més.

La nul·la fiabilitat de la R16 és la demostració més clara de com totes les línies de Regionals de Renfe han fet caure fins a mínims històrics la seva puntualitat en els últims tres anys. L' ARA en dóna avui tots els detalls.

Tot i que la prioritat del Govern és guanyar en fiabilitat, Font també ha manifestat el compromís de modificar el servei de Devolució Xpress adaptat al canvi d’horaris per als usuaris de la R16.

Autobús llançadora a l'Hospital Verge de la Cinta

Aquestes declaracions les ha fet aquest matí a Tortosa on s’ha presentat un nou servei de bus llançadora que unirà el centre de la ciutat amb l’ Hospital Verge de la Cinta com a mesura per descongestionar de cotxes l’hospital i el seu entorn. Es crearà una parada d’autobús al carrer mossèn Bellpuig, cantonada amb l’ avinguda Generalitat, amb un aparcament de 118 places. Aquesta nova línia de bus funcionarà de les 7.45 a les 19.45 h, amb una freqüència de 30 minuts.