Societat 01/12/2015

El #GivingTuesday recapta 155.000 euros a Catalunya

Hi han participat més de 200 entitats i prop de 5.000 particulars

Selena Soro
2 min
Un dels cartells promocionals del #GivingTuesday a Catalunya / GIVING TUESDAY

BarcelonaDurant les setmanes prèvies al Nadal coincideixen dos fenòmens: les compres compulsives i l'augment de l'esperit solidari. En contraposició als dies de consum massiu com el 'Black Friday' o el 'Cyber Monday', aquest dimarts s'ha celebrat arreu del món el #GivingTuesday, una jornada solidària que a Catalunya ha recaptat fins ara 155.000 euros, segons l'organització. Les donacions continuaran obertes durant tot desembre.

"Fes créixer el cor, uneix-te al moviment", diu el lema d'aquesta iniciativa que ha comptat amb 210 entitats participants i 4.494 donants particulars. Han donat de mitjana 34,49 euros, que es dedicaran a causes com la infància, la salut, la cooperació, el medi ambient i la recerca. A banda de diners, també es podien fer donacions de temps o sang.

Igual que el 'Black Friday' i el 'Cyber Monday', el #GivingTuesday va néixer als EUA. El projecte va començar com una iniciativa puntual d'unes entitats socials de Nova York que volien dedicar una jornada a donar –diners, roba, temps, materials– a entitats i organitzacions sense ànim de lucre, i ha tingut tan èxit que aquest any arriba per primer cop a Catalunya amb el suport inicial de més de 60 entitats, entre les quals destaquen la Creu Roja, Oxfam Intermón o la Federació de Bancs d'Aliments.

'Fair Saturday', un moviment per a la cultura i l'art

Amb nom anglosaxó però nascut a Catalunya, aquest novembre s'ha celebrat també el 'Fair Saturday'. Es tracta d'un festival que es fa l'últim dissabte de novembre, i vol aportar el contrapunt solidari, artístic i cultural a la voràgine consumista. El seu fundador, Jordi Albareda, ho presenta com "una jornada per canviar el món a través de l’art i la cultura". La fórmula d’aquest nou festival és senzilla: es tracta que, durant tot un dia, artistes d’arreu del món ofereixin el seu art al públic i que els diners recaptats vagin a l’organització sense ànim de lucre que els artistes triïn.

stats