Barcelona-París, en TGV abans de finals d'any

Tot i que encara no hi ha data, l'SNCF confirma la posada en marxa del servei directe, que unirà les dues capitals en 6 hores i 15 minuts

Com totes les línies d'alta velocitat que travessen Catalunya, la que uneix el país amb França ha estat subjecta a nombrosos retards. Tants, que les compensacions econòmiques que es pagaven a l'empresa que va construir el túnel dels Pirineus va obligar a posar en marxa una connexió provisional, amb escala a Figueres. Finalment, però, l'enllaç directe entre Barcelona i París està a punt de fer-se realitat. Un portaveu de l'SNFC ha assegurat que l'estrena estarà a punt abans que acabi l'any.

Barcelona tindrà connexió directa amb París, Lió, Marsella i Tolosa de Llenguadoc amb tren d'alta velocitat abans de finals d'any. Tal com passa amb els actuals serveis que presta Talgo, l'explotació comercial de les noves línies anirà a càrrec de les companyies públiques de ferrocarril de França (SNCF) i Espanya (Renfe).

Un portaveu de la Societat Nacional de Ferrocarrils (SNCF) ha explicat aquest dimecres a Efe que "esperem fer realitat el llançament comercial d'aquí a finals d'any". La raó per la qual encara no hi ha una data exacta és perquè encara no s'ha enllestit el procés d'homologació dels trens de les dues companyies en la xarxa de trens de França i de Catalunya.

Les diferències tècniques entre les dues xarxes ferroviàries són ara el principal impediment. Els tècnics estan duent a terme proves en la senyalització i el subministrament d'electricitat i, a més, verifiquen els materials de cadascuna de les empreses a les xarxes catalana i francesa.

Una vegada es posin en marxa aquestes noves línies (actualment els combois del TGV francès arriben des de París fins a Figueres, on cal canviar a un tren de Renfe), la capital francesa estarà a 6 hores i 15 minuts de trajecte de Barcelona, mentre que el recorregut entre la capital catalana i Tolosa de Llenguadoc serà de tres hores.

Està previst que l'oferta de places creixi progressivament des de la posada en servei d'aquestes connexions de TGV, que en la secció francesa circularan per trams d'alta velocitat (entre París i Nimes d'una banda, i entre Perpinyà i la frontera de l'altra) però també per d'altres de convencional (entre Nimes i Perpinyà o entre Tolosa i Perpinyà). Les explotaran conjuntament l'SNCF i Renfe, que des de fa anys operen en comú els Talgo Elipsos que connecten Barcelona amb París i Montpeller. De fet, el Talgo de nit París-Barcelona podria quedar afectat en el futur per la posada en marxa del TGV directe entre aquestes dues ciutats si el nou servei en redueix la demanda.

Més continguts de