Societat 08/11/2013

Tot llest per cinc noves línies d'autobús

Es tracta de la segona fase d'implantació de la nova xarxa de busos de Barcelona

Ara
2 min

BarcelonaEl 18 de novembre es posen en marxa cinc línies de la Nova Xarxa de Bus de Barcelona, que se sumen a les cinc ja existents que van entrar en funcionament ara fa poc més d'un any. Concretament s'implementen tres d'horitzontals i dues de verticals: H8 (Camp Nou – La Maquinista), H10 (Badal – Olímpic de Badalona), H16 (Paral·lel – Fòrum), V3 (Zona Franca – Can Caralleu) i V17 (Port Vell – Carmel).

La majoria d'elles substituiran les línies convencionals que ara fan el mateix recorregut, excepte l'H16, que se solaparà amb tres línies convencionals que continuaran funcionant amb algunes modificacions.

Aquests cinc eixos sumaran un total de 49 quilòmetres de longitud amb 233 parades que, sumades a les cinc ja existents, conformen una malla de 93,4 quilòmetres de longitud a tota la ciutat. Un pas important en la configuració d'aquesta nova xarxa integrada, d'altes prestacions i d'elevada connectivitat.

Una xarxa més ben connectada

La freqüència de pas dels combois de la nova xarxa ortogonal és d'entre 5 i 8 minuts, fet que disminueix el temps d'espera, i l'horari de circulació és des de les set del matí fins a les nou del vespre.Totes aquestes millores afavoreixen a fer de Barcelona una ciutat més connectada per la superfície de la ciutat i, de retruc, a fomentar l'ús del transport públic.

Es calcula que dels 650.000 passatgers que agafen l'autobús cada dia a Barcelona, un 30% triaran a partir d'ara la nova xarxa per fer els seus desplaçaments. La idea és anar implementant progressivament al llarg dels propers anys 18 eixos més, que completaran la xarxa ortogonal.

Obres d'adaptació

Durant el darrer trimestre de 2013 es durà a terme un seguit d'actuacions a 120 parades d'autobús de Barcelona. L'objectiu és instal·lar, traslladar, modificar i adequar les parades a les noves línies de la xarxa de bus que entrarà en servei aquesta tardor. Els treballs es faran sense afectar la calçada ni la circulació. Són obres menors a les voreres i es renova el paviment i la fonamentació per a les marquesines.

stats