Lubitz va manipular el pilot automàtic "diverses vegades" per fer caure l'avió més ràpid

Les dades de la segona caixa negra confirmen que el copilot va estavellar l'aparell expressament, segons la Fiscalia de París

L'Oficina d'Investigacions i Anàlisis (BEA) de França ha revelat avui que una primera anàlisi de la segona caixa negra apunta a una acció deliberada del copilot de l'avió A320 de Germanwings sinistrat als Alps francesos.

La primera lectura d'aquesta segona caixa, que registra els paràmetres tècnics del vol, assenyala que Andreas Lubitz va recórrer al pilot automàtic per iniciar el descens i que va modificar posteriorment els paràmetres en diverses ocasions per augmentar la velocitat de l'aparell.

"El copilot va utilitzar el pilot automàtic perquè l'avió baixés fins a una altitud de 100 peus –uns 30 metres– i, diverses vegades al llarg del descens, va modificar el reglatge per augmentar la velocitat del avió", ha indicat el BEA en el seu comunicat.

La segona caixa negra de l'A320 va ser trobada ahir al lloc de l'impacte i traslladada a la nit a la seu a París del BEA, encarregada també d'examinar la primera, que contenia les converses de la cabina enregistrades.

L'organisme ha informat que l'examen d'aquesta caixa es va iniciar de seguida, i ha avançat que els experts continuen analitzant-la per establir el "desenvolupament 'de facto'" d'aquest vol entre Barcelona i Düsseldorf, que es va estavellar el 24 de març amb 150 persones a bord.

Aquest segon dispositiu, que tècnicament s'anomena Flight Data Recorder (FDR), registra els paràmetres tècnics durant les últimes 25 hores de trajecte, com ara la velocitat, l'altitud i el tipus de pilotatge.

La caixa, que encara que s'anomeni negra en realitat és de color carabassa o gairebé vermellós, havia quedat ennegrida per les flames que es van produir en xocar l'aparell contra la muntanya. Va ser trobada per una integrant del grup d'alta muntanya de la Gendarmeria Nacional francesa en una zona ja explorada anteriorment, i estava, segons la Fiscalia de Marsella, "totalment enterrada", cosa que explica per què no es va veure la primera vegada que es va passar per aquesta àrea.

Per al fiscal Brice Robin, encarregat del cas, la segona caixa negra aporta un complement "indispensable" per aclarir els fets i completar la informació continguda en la primera, en la qual ja s'havia perfilat una acció voluntària del copilot, l'alemany Andreas Lubitz, de 27 anys.

Més continguts de