Societat 18/02/2016

La solitud de la ministra Pastor a la B-40

Ha vingut a Catalunya a anunciar la represa de les obres sense cap alcalde ni representant de la Generalitat al costat, com passava habitualment

Josep Ferrer
2 min
La solitud de la ministra Pastor en una B-40 buida i inacabada

ViladecavallsLa ministra de Foment, Ana Pastor, ha tornat avui a Catalunya per anunciar la represa d’unes obres que s’han aturat diverses vegades, les de l’autovia orbital de Barcelona, la B-40 –Quart Cinturó–, en el tram de 6,2 km entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls. És el mateix que va fer el 15 d’octubre de l’any passat a Vallirana, una altra infraestructura maleïda. A diferència del que passava habitualment, avui ningú, tret de membres del ministeri i del seu partit, l'ha acompanyat. Els empresaris del Cecot, la patronal més important del Vallès, amb qui s'ha reunit més tard, l’esperaven a la seu de la Delegació del govern espanyol a Barcelona en una trobada que es va mantenir en secret fins que la ministra ho ha fet públic.

A peu d’obra de la B-40 no hi havia cap representant de la Generalitat ni cap dels alcaldes de la zona, en una mostra més de les males relacions que manté el govern central amb la Generalitat i que es van agreujar la setmana passada arran de la inauguració de la L9 del metro i de la petició de traspàs de totes les competències d’Adif a Catalunya que va fer el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull. Tot i que Pastor va reconèixer ahir que Rull li havia trucat dilluns, no sembla que la xerrada fos gaire amistosa perquè la ministra ha aprofitat per recordar al conseller que el pressupost d’aquest any de Foment a Catalunya és de més de 1.000 milions d’euros, “molt més que tot el pressupost de la Generalitat en infraestructures”. “Nosaltres seguim treballant i ja saben aquella dita de 'Ladran, luego cabalgamos'”, ha deixat anar als periodistes per resumir la conversa que va mantenir amb el conseller.

La B-40, llesta el 2018

Si no hi ha cap nova aturada de les obres, el tram inacabat de la B-40 estarà llest durant el 2018. “És una obra molt costosa i complexa”, ha indicat Pastor. Assegura que s’hi està treballant a bon ritme amb tres torns de treball perquè, segons Pastor, “és una obra important per a la vertebració del territori que s’hauria d’haver acabat fa anys”, i ha tret pit quan ha afirmat que “ha estat aquest govern qui l’ha reprès i l’acabarà”. Es calcula que per aquest tram de la B-40 hi circularan una mitjana de 60.000 vehicles al dia.

La ministra també ha afirmat que aviat es traurà a licitació l’estudi informatiu del tram de la B-40 entre Terrassa i Granollers. Un cop fet l’estudi es podran presentar al·legacions abans de disposar del projecte definitiu i, per tant, de poder-hi treballar.

Pastor pensa tornar a Catalunya en les pròximes setmanes, en principi, segons els seus plans, com a ministra de Foment, i per fer un altre anunci, la construcció del tren llançadora que ha d’unir el centre de Barcelona amb la terminal T1 de l’aeroport, uns treballs que haurien d’estar llestos també per al 2018.

stats