MEDI AMBIENT
Societat 19/11/2012

La temperatura de la Terra podria pujar quatre graus a finals d'aquest segle

El Banc Mundial ha alertat que si es manté el ritme actual el planeta pot patir onades extremes de calor i pujades del nivell del mar de fins a un metre

Efe
2 min

WashingtonEl Banc Mundial ha advertit que si es manté el ritme actual el planeta s'escalfarà quatre graus a finals d'aquest segle, fet que provocarà onades extremes de calor i pujades del nivell del mar d'un metre en algunes zones de la Terra. La institució ha fet un clam a actuar contra el canvi climàtic. El president del Banc Mundial, Jim Yong Kim, ha afirmat que "la falta d'acció respecte al canvi climàtic amenaça de fer que el món que heretin les noves generacions sigui completament diferent de l'actual". D'acord amb un estudi realitzat pel Postdam Institute for Climate Impact Research (PIK), els efectes d'aquest escalfament serien devastadors. L'informe recalca que la temperatura no pot pujar més de dos graus a finals de segle. "Les respostes de la Terra tendeixen a no ser lineals. Si ens aventurem més enllà del límit dels dos graus, fins als quatre graus, el risc de creuar punts d'inflexió augmenta de manera aguda", ha explicat John Schellnhuber, director del PIK.

El document destaca que si s'assolís aquest escalfament es produiria un increment de la temperatura mitjana dels estius al Mediterrani, el nord d'Àfrica, el Pròxim Orient i en parts dels Estats Units, que podria ser de fins a 6 graus. A més a més, l'increment del nivell del mar seria d'entre mig metre i un metre. L'informe detalla que els territoris més vulnerables serien Moçambic, Madagascar, Mèxic, Veneçuela, l'Índia, Indonèsia, les Filipines i Vietnam. "Moltes illes serien incapaces de sostenir les seves comunitats. Es produiria una pèrdua irreversible de biodiversitat", ha alertat Jim Yong Kim a la premsa. En el capítol de solucions, l'organisme internacional ha recomanat una inversió més gran en el creixement inclusiu basat en fonts d'energia menys contaminants, invertir en infraestructures i mitjans de transport dissenyats per minimitzar les emissions de carboni i augmentar l'eficiència energètica, especialment en els edificis.

stats