Societat 09/01/2013

Més de 2.000 passatgers en el primer dia de funcionament de la línia d'alta velocitat Barcelona-Figueres

Des del passat 2 de gener ja s'han venut 8.900 bitllets de la línia Madrid-Barcelona-Figueres, segons ha informat Renfe. La companyia preveu una "arrencada progressiva" del servei i es mostra oberta a modificar horaris si els clients ho demanen

Acn
3 min

BarcelonaRenfe ja ha venut més de 8.900 bitllets de la línia d'alta velocitat des de les estacions de Girona i Figueres. Aquest matí han circulat els primers combois amb passatgers i, segons dades de Renfe, 2.375 persones han utilitzat aquest dimecres algun dels trens de la línia Madrid-Barcelona-Figueres. En concret, 2.000 passatgers han utilitzat el servei Avant (alta velocitat per a trajectes curts) i 375, el TGV. A més, prop de 1.000 persones han passat pel TGV que Renfe ha estacionat a l'estació de Girona per ser visitat.

El responsable de l'alta velocitat a Barcelona, Félix Martín, ha dit que esperen una "arrencada progressiva" del servei i s'ha mostrat disposat a modificar horaris si els clients ho demanen. Renfe ofereix diàriament 18 freqüències del servei de mitja distància Avant i 16 d'alta velocitat fins a Madrid, quatre de les quals segueixen fins a París, tot i que s'ha de fer transbordament a Figueres.

Després de la inauguració oficial de la línia que es va fer aquest dimarts, avui els usuaris han pogut estrenar els trens. Segons el responsable de l'alta velocitat a Barcelona, Félix Martín, en aquest primer dia Renfe ja ha venut més de 1.000 bitllets per als trens de mitja distància Avant i més de 250 d'alta velocitat, amb Madrid com a destinació més sol·licitada.

Martín ha destacat que esperen que el servei sigui ben acollit entre els ciutadans de Girona, Figueres i rodalia, i ha destacat que, en el cas dels Avant, estan especialment pensats perquè les persones que es desplacen diàriament a Barcelona deixin el cotxe a casa. "Els ho volem posar fàcil i estalviar-los temps i diners", ha destacat Martín, que remarca que hi ha abonaments setmanals que ofereixen deu viatges per 6,91 euros de Barcelona a Girona i per 8,89 euros fins a Figures. A més, la companyia ha llançat més de 60.000 places promocionals que permeten, per exemple, anar de Girona a Madrid per només 38 euros.

Bon ritme de vendes

La companyia ha venut fins al moment més de 7.500 bitllets des de Girona o Figueres, dels quals 5.000 corresponen a trens d'alta velocitat de la línia Madrid-Barcelona-frontera francesa i la resta de serveis Avant que uneixen Barcelona amb Girona i Figueres. Diàriament, passaran per les estacions de Girona i Figueres nou trens per sentit. Renfe ofereix les modalitats de TGV i Avant en un mateix comboi però amb tarifes diferenciades, ja que els serveis de mitja distància Avant són més econòmics. Diàriament s'han programat 18 freqüències del servei de mitja distància Avant i 16 d'alta velocitat fins a Madrid. És a dir, només un dels nou trens per sentit que passen per Girona i Figueres no arriba fins a Madrid i té com a final d'estació Barcelona.

Renfe també ha previst que entre els trens que operen aquesta línia n'hi hagi dos per sentit que permetin fer la connexió amb França. Per anar fins a París, cal fer transbordament a l'estació de Figueres-Vilafant per tal de canviar a un tren de l'alta velocitat francesa que arriba fins a París. La connexió directa entre Madrid i París no es podrà fer fins a l'abril perquè s'estan homologant els combois espanyols amb els francesos.

Si cal, els horaris es poden variar

Pel que fa als horaris, Martín ha explicat que han intentat cobrir les franges que consideren que hi ha més demanda, però ja ha avançat que si els usuaris demanen canvis -alguns ja han alertat que els horaris no estan pensats per entrar a treballar a les hores en punt a Barcelona-, la companyia pot variar-los.

Entre els usuaris que agafaven aquest matí el TGV a l'estació de Girona hi havia passatgers que, fins avui, havien fet servir els serveis de mitja distància. Ara, aquelles persones que viatgen diàriament a Barcelona fan el trajecte amb només 37 minuts, mentre que en un tren de mitja distància la durada és d'uns vuitanta minuts. El trajecte Figueres-Barcelona amb TGV es completa amb 53 minuts, mentre que amb un tren convencional es tarda una hora i 50 minuts. "Em puc llevar una hora més tard i arribo a la mateixa hora que abans a Barcelona", destacaven alguns dels usuaris que aquest matí estrenaven el servei.

stats