INFRAESTRUCTURES
Societat 08/02/2018

El tram Glòries - passeig de Sant Joan faria guanyar al tramvia 18.300 usuaris

La primera part de la connexió per la Diagonal costaria 75 M€

Ara
2 min
El tram Glòries - passeig de Sant Joan faria guanyar al tramvia 18.300 usuaris

BarcelonaEl primer tram de la connexió del tramvia per la Diagonal entre la plaça de les Glòries i el passeig de Sant Joan sumaria 18.300 usuaris a la xarxa de l’actual Trambesòs. Això suposaria un augment del 60% dels passatgers que cada dia agafen aquesta línia, segons el projecte que va presentar ahir la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal. Construir aquest primer tram de connexió amb tres noves parades allargaria el trajecte actual del tramvia en set minuts i les obres costarien 75 milions d’euros. Més de la meitat d’aquest import se l’enduria la reforma urbanística de la Diagonal, que experimentaria una renovació de la imatge com la que es va fer en el tram de Francesc Macià fa anys.

La regidora de Mobilitat va insistir aquest dijous -com ja va fer l’alcaldessa Ada Colau dimarts- que hi ha temps per “començar les obres en aquest mandat”, però va evitar pronunciar-se sobre si estaria acabat o no abans de les eleccions municipals.

Pressió a ERC

El govern municipal ha incrementat la pressió sobre ERC aquesta setmana perquè doni suport al traçat i el projecte per engegar les obres aviat. Colau ha proposat començar pel tram entre les Glòries i el passeig Sant Joan, un traçat d’1,8 quilòmetres que permetran connectar tres línies de metro i 10 d’autobús a banda de convertir Glòries en un nou intercanviador. De fet, precisament la parada de Glòries augmentaria de les 4.000 entrades de viatge actuals a les 6.500.

Al marge de l’estació de Glòries, es crearia una primera estació entre els carrers Lepant i Padilla, que connectaria amb l’estació de la L2 de la Monumental. La segona seria la parada Sicília, entre Nàpols i Sicília, i l’última seria entre els carrers de Girona i Bailèn, que emllaçaria amb l’estació de metro de Verdaguer amb la L5 (vegeu gràfic).

A l’oposició, malgrat això, segueix sense convèncer-la el projecte. Per aquest mateix motiu, Vidal va recordar ahir que en tota l’àrea metropolitana “ja s’ha aprovat per àmplia majoria” l’extensió del tramvia per la Diagonal i ara és el torn de Barcelona “per responsabilitat metropolitana”.

Busos metropolitans amb freqüència de metro

L’AMB crearà aquest any dos nous serveis d’autobusos, més directes i amb més freqüència de pas: seran el bus metropolità Exprés i el servei AMB Metrobus. La primera línia de l’Exprés serà la E95, que unirà Castelldefels amb Barcelona. Més endavant es preveuen altres línies exprés que connectin amb Gavà, Viladecans o Sant Boi de Llobregat. L’AMB Metrobus, d’altra banda, s’implantarà en municipis que limiten amb Barcelona i tindrà un interval de pas de màxim 10 minuts. El 2018 també s’implementarà un nou control tecnològic amb càmeres per captar les matrícules dels vehicles contaminants.

stats