Els treballadors del metro diuen que els punts de conflicte amb TMB tenen un cost "ínfim"

Els sindicats avisen que mantindran la convocatòria de vaga dels dilluns fins que es tanqui un nou conveni col·lectiu

Els treballadors del metro de Barcelona han assegurat que els punts de conflicte que impedeixen tancar un acord amb Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) sobre el nou conveni col·lectiu de l'empresa no tenen cap cost o que és "ínfim". En una roda de premsa, el president del comitè d'empresa del metro, Pere Ramon, ha retret a la presidenta de TMB, Mercedes Vidal, que "menteixi" quan diu que el distanciament és fruit de qüestions econòmiques o relacionades amb augments salarials. De fet, ha negat que hi hagi sobre la taula un increment del 7% per als quatre anys de vigència del conveni, i ha sostingut que la pujada real és del 4,5%.

El metro de Barcelona ja suma onze jornades d'aturades parcials al matí, a la tarda i a la nit cada dilluns des de principis del mes de maig, i els sindicats han avisat que mantindran la convocatòria de vaga fins que no es tanqui un nou conveni col·lectiu. "Les peticions que tenim sobre la taula no tenen un cost afegit per a l'empresa i, si el tenen, és ínfim, amb la qual cosa jo em plantejaria més per què hi ha uns directius que cobren uns sous astronòmics. Potser això sí que impedeix tenir un servei de qualitat", ha dit Ramon. El comitè ha demanat de nou la dimissió de Vidal perquè considera que no ha estat prou involucrada en les negociacions, i ha reclamat a l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, que designi un interlocutor competent que permeti donar una sortida al conflicte.

Ramon ha destacat que ells no posen sobre la taula "cap altre nom" i ha subratllat la seva voluntat de negociar en tot moment seguint les directrius que marqui la mediació de la Generalitat, si bé ha precisat que no contemplen la possibilitat que es dicti un laude forçós. Fa unes quantes setmanes, el Govern va proposar un arbitratge voluntari i vinculant per resoldre el conflicte, una mesura que TMB va acceptar però que el comitè va rebutjar. "A aquestes hores, no hem incomplert ni hem dificultat les negociacions per la nostra part per arribar a considerar necessària la mesura d'un laude obligatori que ens privaria de l'opció de seguir negociant", ha recalcat.

Els treballadors del metro rebutgen l’arbitratge

Ramon també ha detallat que els principals motius de desacord són la reversió de l'externalització d'alguns serveis, com el manteniment de vies i catenàries, la transformació de contractes parcials en jornades completes i l'adopció de mesures de conciliació laboral, com que les persones amb fills que demanin una reducció de jornada puguin triar els seus horaris. L'empresa va explicar la setmana passada que no faria noves ofertes al comitè, ja que segons el seu parer l'última que van fer arribar als sindicats accepta "totes les condicions que són pressupostàriament viables".

Més continguts de