Els turismes amb dos ocupants podran circular pel carril Bus-VAO a partir d'aquest dilluns

El canvi s'ha aplicat a partir de dos quarts de set del matí i, a més, aquest carril de la C-58 passar a ser, excepte els divendres, exclusiu d'entrada a Barcelona

A partir de les 06.30 hores d'aquest dilluns, el carril Bus-VAO de la C-58 és només d'entrada a Barcelona, excepte els divendres a la tarda, que serà de sortida, i s'hi permetrà la circulació de turismes amb dos ocupants, en lloc d'un mínim de tres, com fins ara. Aquesta és una de les mesures que ha adoptat el Servei Català de Trànsit (SCT) per potenciar-ne l'ús i millorar el rendiment d'una infraestructura que està infrautilitzada.

A partir d'avui poden circular per aquest carril especial tots els turismes o vehicles mixtos adaptats amb dos o més ocupants, els vehicles destinats a transport públic de viatgers autoritzats, les motocicletes, els vehicles per a persones amb mobilitat reduïda i els vehicles ecològics de baixa emissió autoritzats i amb etiqueta acreditativa al parabrisa.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va explicar divendres que el funcionament d'aquest carril que comunica Barcelona amb el Vallès "necessitava una revisió urgent per comprovar si servia per al que s'havia concebut". "Hem arribat a la conclusió que no, per això a partir de dilluns implantarem noves mesures que li donin més rendibilitat", va anunciar.

D'aquesta manera, el carril és només d'entrada a Barcelona a partir d'aquest dilluns, ja que s'ha comprovat que els fluxos més tensionats són els d'accés a la ciutat. Això serà així durant tota la setmana, excepte els divendres a la tarda, quan els fluxos són, sobretot, de sortida de Barcelona cap a les comarques de nord i centre de Catalunya.

L'altra decisió que ha pres el Govern és permetre que als cotxes que fan servir aquest carril hi vagin només dues persones, el conductor i un altre acompanyant, mentre fins ara havien d'anar en el vehicle un mínim de tres ocupants.

"Estem convençuts que, amb aquesta revisió, pot haver-hi una reducció de més del 12% del consum energètic, fet que suposa un impacte ambiental positiu, i un 30% de reducció de les emissions, ja que el trànsit serà més fluid, amb menys frenades, accelerades, desgast i combustió", va assenyalar Vila.

En aquest sentit, el conseller va explicar que les mesures que es posen en marxa dilluns s'han pres "des del realisme, ja que no revisen el model del tot, però sí l'avaluen i s'ajusten a la realitat dels fets". "Ens hem d'acostumar a revisar actuacions. Una cosa és la filosofia de gestionar la mobilitat amb eficiència i sostenibilitat, disminuint al màxim l'impacte ambiental de l'ús del vehicle i afavorint la mobilitat, però saltava a la vista que calia revisar aquesta decisió perquè no podia ser que hi hagués les congestions que veiem i que tinguem un carril mort de fàstic", va dir, per acabar, el conseller.

Més continguts de