9.000 usuaris de bus es passaran al cotxe per la unió del Tramvia a la Diagonal, segons CiU

Els convergents asseguren que el nou projecte "farà perdre temps i salut als barcelonins"

El portaveu de CiU a l'Ajuntament de Barcelona, Joaquim Forn, ha assegurat aquest dijous que la unió del Tramvia per la Diagonal " expulsarà 9.000 usuaris de la xarxa de bus cap al transport privat", segons una estimació del mateix grup municipal. A més, els convergents revelen que un total de 175.000 passatgers es veurien perjudicats, un 12% dels 700.000 usuaris diaris.

Una de les forces municipals reticents a l'ampliació del tramvia ha acusat Colau d' elaborar l'informe amb "dades esbiaixades" per avalar un projecte que asseguren que té una finalitat "política i no tècnica". Ho han exemplificat amb el fet que es perdrien 535.000 minuts diaris en desplaçaments habituals de bus, uns tres de mitjana per persona. D'acord amb aquestes dades, Forn a titllat el tramvia per la Diagonal d'"atac al transport públic de superfície".

El convergent ha afegit que l'eliminació de cinc línies i la modificació de 28 més produirà 30.000 transbordaments forçats, perquè un total de 219 parades seran eliminades. Per contra, els convergents asseguren que la seva preferència per a la Diagonal, el bus elèctric, "seria una alternativa més barata i flexible que no perjudicaria la xarxa de busos", segons el seu portaveu. L'equip de Trias posa de manifest que la seva proposta només tindria un cost de 20 milions, pels 175 que costaria el Tramvia, però "sense cap dels perjudicis anteriors".

Un projecte "ambientalment més net"

Els convergents han afegit que el bus elèctric és "ambientalment net", a diferència de les 53.425 tones de CO2e que asseguren que s'emetrien durant les obres de construcció del tramvia. A més, aquest impacte tardaria 50 anys a amortitzar-se, segons Forn.

L'equip de CiU ja va criticar al mes de maig que el 40% dels 12.500 vehicles que es retirarien de la Diagonal serien motos, per tant, "només" hi hauria 9.000 cotxes menys cada dia. Segons les dades que ha donat Font aquest dijous, la xifra de turismes que deixarien de circular per l'avinguda seria idèntica a la de persones que "s'estima que podrien tornar al transport privat, com una solució més senzilla".

Més continguts de