PROTESTES CONTRA LA DEMOLICIÓ DE LA CASA DE L'ASTRÒNOM CATALÀ COMAS I SOLÀ

"L'evolució,  un tema que he treballat bastant  arran del viatge  a les Galàpagos"

El científic Josep Comas i Solà ha sigut un dels científics catalans més importants i reconeguts. Des de la Vil·la Urània, la seva casa al carrer Saragossa, i des de l'Observatori Fabra, va poder mirar al cel per fer importants descobriments d'asteroides i 11 planetes. Sense anar més lluny, en va descobrir un que va batejar amb el nom de la nostra ciutat. Quan va morir, el 1937, en el testament va cedir la seva Vil·la Urània i tot el seu instrumental a la ciutat de Barcelona amb la condició que la casa es convertís en un observatori popular, un centre cultural o educatiu. Ara, però, el desig de Comas i Solà està en perill. L'Ajuntament ha planificat la demolició de Vil·la Urània per aquest dilluns. Els hereus de l'astrònom han escrit una carta al consistori en què demanen paralitzar la demolició. El text nega que l'edifici estigui en estat de ruïna (fet que esgrimeix l'Ajuntament per justificar l'acció). De fet, fins al 2010 hi va haver un parvulari que va començar a funcionar el 1963.