Suplements 28/02/2016

Els ‘marketplace’

Els mercats a la xarxa són les plataformes 'online' on més es compra a l'Estat

B.v.
1 min
La plataforma catalana Wallapop és un exemple de 'marketplace' C2C, de consumidor a consumidor

Els negocis electrònics on més compren els espanyols són els marketplace, plataformes online equivalents als mercats de tota la vida en què tothom pot vendre els seus productes i comprar els dels altres. En aquest cas cada usuari s’encarrega de la distribució. Es poden trobar tres tipus de models: el B2B ( business to business ), el B2C ( business to consumer ) i el C2C ( consumer to consumer ). En el B2B, els productes o serveis que es venen a la botiga online van dirigits a empreses; un exemple seria el portal fundat a Barcelona SoloStocks.com. En el B2C, els proveïdors introdueixen productes o serveis a la botiga online i es venen directament al consumidor final, com a Directodelcampo.com. Finalment, el tercer model, C2C, es tracta d’un negoci en què els consumidors venen productes a altres consumidors (en alguns casos de segona mà) a través d’una botiga virtual, com ara l’aplicació catalana Wallapop, una de les que actualment té més èxit al nostre país. També hi ha grans empreses, com ara l’Amazon, Alibaba o Rakuten, que tenen una plataforma marketplace a la seva pàgina web.

stats