Suplements 28/02/2016

Qui s’hi adapta més bé?

Turisme i allotjament són els sectors amb més activitat en el negoci 'online', però el que més creix és el de l'alimentació

B.v.
1 min
Qui s’hi adapta més bé?

El sector del turisme i l’allotjament és el que té més activitat en el negoci online, ja que gairebé no té mercat offline. De fet, un 45% del total de les vendes que es fan per internet correspon a productes d’aquest sector: bitllets d’avió, reserves d’hotel, etc. El segueixen altres sectors com el de la moda, el de l’oci i continguts digitals i el de l’electrònica de consum, amb un 10% cadascun.

Però el sector que creix a un ritme més accelerat és el de l’alimentació, al qual fins ara se li resistia la venda per internet, segons Zimmermann: “Han aparegut noves firmes online, com Ulabox i Tudespensa a Catalunya, i els supermercats amb botigues físiques també han apostat per obrir-se a internet, com Caprabo o Bon Preu”, explica. A més, en aquest camp estan sorgint molts serveis nous que dinamitzen les vendes. “Hi ha empreses que tenen acords amb agricultors, o productors que directament venen als consumidors prescindint dels intermediaris. Això agrada molt el client, que cada cop mira més per la sostenibilitat i vol el producte directe del camp -diu Zimmermann-. Fins i tot hi ha empreses que et fan la compra i te la porten a casa. El més probable és que aquestes tendències s’estenguin també a altres camps”.

stats