Barbie, de rossa a calba contra el càncer

Una campanya iniciada per dues dones amb fills afectats pel càncer aconsegueix suport a Facebook i anima Mattel perquè produeixi també aquesta modalitat de la nina cinquantenària

Ara
2 min
Imatge extrat del Facebook a favor de la Barbie contra el càncer

BarcelonaTot va començar, com moltes iniciatives en línia ho fan, a Facebook. Les amigues Rebecca Sypin i Jane Bingham, que han viscut el càncer dels seus fills, han posat en marxa una pàgina anomenada Barbie guapa i calba: aviam si ho podem aconseguir. El seu objectiu era demanar al fabricant de joguines Mattel que creés una Barbie que representés el cas de moltes noies joves que perden els cabells a causa de tractaments de quimioteràpia o altres trastorns com l'alopècia o la tricotil·lomania.

D'acord amb la pàgina de Facebook, la nina no només serviria com un model a seguir per a les nenes i joves davant la pèrdua de cabells, sinó que també podria ajudar-les a fer front a aquesta situació dins el context familiar.

Encara que la campanya va començar gairebé testimonialment a Facebook, a causa de la gran resposta dels mitjans el nombre de persones que ha clicat m'agrada ha augmentat molt els últims dies. Ja passa dels 56.000. Majoritàriament, els fans de la pàgina han donat suport als mitjans per transmetre la idea. De fet, molts expressen que el càncer ha afectat les seves vides i que estarien disposats a comprar-ne un exemplar, sobretot si els recursos van destinats a una organització benèfica. Aquest projecte a favor de la normalització de la malaltia ja ha saltat també la frontera del gènere. Ara hi ha qui demana un G.I. Joe calb.

Segons USA Today, malgrat el suport rebut per part de la gent, Mattel ja ha contestat que no accepta idees que vinguin de fora de la companyia per crear joguines. Sembla que l'interès de Mattel per les malalties va tocar sostre amb la Barbie metgessa.

stats