Facebook encomana les emocions, i més si són bones

La xarxa social ajuda a crear sentiments globals: cada missatge feliç genera 1,75 missatges positius extra entre els amics. Quan plou la xarxa social està més trista, segons un estudi de les universitat de Yale i San Diego

És un dia rúfol, potser plou i tot. Mirem per la finestra i ens llevem tristos. No és un bon dia. Entrem al Facebook, com molts dies abans de sortir de casa, i hi pengem un comentari o hi compartim un vídeo o una cançó. Segurament, reflectirà el nostre estat d'ànim.

Un estudi elaborat per les universitats de Yale i San Diego ha constatat que els dies de pluja les publicacions a Facebook que contenen expressions positives cau un 1,19%. En canvi, els missatges negatius augmenten un 1,16%.

Però això no és tot. L'estudi, publicat a 'Plos One', ha demostrat que Facebook encomana els estats d'ànim. Si plou a la meva ciutat i hi penjo un missatge trist a la xarxa creada per Mark Zuckerberg, hi ha molts números que un amic meu de Nova York –posem per cas– també hi acabi penjant un missatge trist, encara que hi faci un dia espaterrant.

"El que les persones senten i diuen en un lloc es pot estendre a moltes parts del món el mateix dia", expliquen els autors de l'informe. "Les xarxes socials poden magnificar la intensitat de la sincronia emocional global", afegeixen.

"Per cada persona afectada directament, la pluja altera l'expressió emocional d'entre una i dues persones més", fins i tot encara que faci bon temps en el seu lloc de residència.

Els investigadors –alguns dels quals eren treballadors de Facebook en el moment que es va fer l'estudi– han analitzat el contingut emocional de milers de milions d'actualitzacions publicades a la xarxa social entre el gener del 2009 i el març del 2012. Per provar si les emocions es contagiaven, van observar si canviaven les actualitzacions quan plovia. És així com van observar que hi havia una relació entre els missatges tristos d'usuaris afectats per la pluja i els seus amics a la xarxa, encara que visquessin a lloc on no hi plovia.

Cada missatge trist genera 1,29 missatges negatius entre els amics. Sorprenentment, els missatges feliços són més contagiosos. Si un usuari publica un missatge optimista, genera un extra d'1,75 missatges positius.

Més continguts de