Klout, l'eina que mesura la influència a la xarxa, tancarà el 25 de maig

El nou enfocament de la missatgeria el deixa fora dels plans de Lithium

Sergi Berlanga
2 min
Tesla és la marca de cotxes més seguida a Twitter, amb 2,7 milions de seguidors, però Ford és la més influent segons Klout, amb 93 punts sobre 100

BarcelonaKlout, el servei que assigna una puntuació als usuaris segons la seva influència a les xarxes socials, abaixarà la persiana aquest 25 de maig. Nascut l'any 2008, dos anys després del llançament de Twitter, Klout va fer fortuna entre els primers usuaris d'aquesta xarxa social perquè oferia una xifra alternativa a la quantitat de seguidors que també tenia en compte la qualitat de les interaccions.

Segons les estadístiques de cerca a Google, el servei va començar a ser conegut l'any 2010 i va assolir el seu pic de popularitat el 2012. Amb el temps, Klout també va contribuir al boom dels 'influencers', ja que la seva puntuació es considerava més fiable que altres xifres, i va introduir noves funcionalitats com ara llistats d'usuaris suposadament experts en un tema.

L'any 2014, quan ja anava a la baixa, el va comprar, per 200 milions de dòlars, l'empresa de 'software' Lithium Technologies, que ofereix una àmplia gamma de serveis relacionats amb les xarxes socials, enfocats principalment a les campanyes de màrqueting i a la relació de les empreses amb els seus clients. Després de quatre anys, l'empresa ha decidit que mantenir Klout en funcionament ja no forma part dels seus plans de futur.

"L'adquisició de Klout va proporcionar a Lithium una tecnologia d'intel·ligència artificial i unes capacitats de 'machine learning' valuoses, però Klout com a servei autònom no està alineat amb la nostra estratègia a llarg termini", ha assegurat en un comunicat Pete Hess, l’executiu en cap de Lithium Technologies. Hess ha afegit, però, que la tecnologia s'aprofitarà en altres productes.

Tot i que l'empresa no menciona aquest factor en el seu comunicat, la data de tancament de Klout coincideix amb l'entrada en vigor del nou reglament general europeu sobre protecció de dades (GDPR), que pot haver influït en la decisió. Altres empreses han decidit que, en lloc d'adaptar-se a la nova normativa, preferien renunciar als usuaris europeus.

Pete Hess apunta en el seu comunicat que, en paral·lel a la decisió de tancar Klout com a servei independent, Lithium Technologies també està "planejant el llançament d'una nova metodologia de puntuació de l'impacte en xarxes socials basada en Twitter". La idea que hi havia al darrere de Klout, per tant, podria tenir una nova vida.

stats