Mark Zuckerberg combatrà les notícies falses a Facebook amb un pla de set punts

La xarxa social incorporarà botons per avisar de les informacions fraudulentes i un sistema de prevenció basat en algoritmes

Des del triomf electoral de Donald Trump als Estats Units, la polèmica ha perseguit Facebook. La xarxa social ha estat una plataforma on les darreres setmanes s'han publicat reiteradament notícies falses, fins al punt que un grup de treballadors de Facebook va decidir corregir pel seu compte les informacions que consideraven que estaven esbiaixades. Pocs dies després d'aquells fets, el fundador de la xarxa social, Mark Zuckerberg, ha anunciat una estratègia per combatre la desinformació. 

"La nostra meta és connectar les persones amb aquelles històries que tenen més sentit per a elles, i sabem que volen informació certa. Fa temps que treballem per resoldre aquest problema", afirma Zuckerberg en un missatge que ha publicat al seu compte de Facebook. Per fer front a les informacions falses, l'empresari proposa set mesures que es posaran en marxa a la plataforma. Així, el portal incorporarà botons per avisar de notícies fraudulentes, sistemes de prevenció basats en algoritmes i  mecanismes per detectar amb més precisió la desinformació que actua com a 'spam'. 

Facebook també vol col·laborar amb organitzacions de prestigi dedicades a verificar fets i donarà més pes a aquells articles que tinguin continguts enllaçats que confirmin la informació. A més, Zuckerberg assegura que modificaran el seu sistema d'anuncis per acabar amb el negoci de les notícies falses i escoltaran els periodistes i membres del sector dels mitjans per "entendre millor els seus sistemes de verificació i aprendre d'ells".