McDonald's converteix la caixa del Happy Meal en unes ulleres de realitat virtual

La cadena de menjar ràpid estrena a Suècia un joc didàctic inspirat en les Google Cardboard

McDonald's ha pujat al tren de la realitat virtual (RV) 'low cost' . La cadena de menjar ràpid amb més presència al món ha convertit una caixa de cartró en unes ulleres de realitat virtual. Es tracta d'una promoció del McDonald's suec que convida els nens a convertir les seves caixes  Happy Meal en Happy Goggles (ulleres felices) en 14 dels seus restaurants els caps de setmana del 5 i 12 de març a un preu d'uns 3.80 euros, aproximadament.

El funcionament és senzill: es munta una de les caixes vermelles en forma d'ulleres seguint les instruccions, s'insereixen les lents (incloses) i un ' smartphone' (cadascú ha de portar el seu)i es subjecta a la cara. "Hem desenvolupat un joc que és alhora educatiu i divertit. És un joc d'esquí anomenat "Compte amb el turó" que ajuda a conscienciar els nens perquè vigilin a les pistes d'esquí mentre aprenen a evitar els obstacles i els altres esquiadors. Estem orgullosos de donar suport a l'equip d'esquí alpí suec! Compte amb el turó! Benvinguts" expliquen a la seva pàgina web.

L'empresa de publicitat sueca DDB Stockholm és la que ha desenvolupat l'estratègia i el disseny, mentre que l'empresa de disseny d'experiències  North Kingdom Stockholm ha sigut la responsable d'idear el joc, que també funciona sense les ulleres.

La idea no és nova, Google Cardboard va ser presentada l'any 2014 com la primera plataforma RV 'low cost' . Unes ulleres fetes de cartró que es poden fer a casa seguint les instruccions o comprar a través de la web. Les aplicacions es poden descarregar a través de Google Play, la botiga de programari per a Android.

McDonald's tampoc no és la única cadena de menjar ràpid que ha utilitzat el seu empaquetatge per convertir-lo en un giny tecnològic. Pizza Hut va convertir l'any passat, a Hong Kong, la caixa de pizza en un projector per a pel·lícules que funcionava amb el mòbil. En aquest cas també va ser una campanya dissenyada per una empresa de publicitat, Ogilvy Hong Kong.

Més continguts de