Play, la botiga única de Google

El gegant informàtic unifica totes les seves botigues en una única plataforma on es poden comprar aplicacions d'Android, música, llibres i pel·lícules

Dani Sánchez Ugart
1 min
Google Play

BarcelonaGoogle ha fet reformes. Ha ampliat el rebedor i ha tirat uns quants envans a terra de les seves botigues 'online'. Fins ara, per accedir als continguts que oferia el gegant informàtic calia anar a les diverses botigues i serveis que tenia disponibles –com l'Android Market, Google Music o Google Books–, aviat, però, haurem de trucar a una única porta: Google Play.

El servei és una gran botiga de l'entreteniment. Més de 240.000 aplicacions per a Android, milions de llibres i cançons i centenars de pel·lícules seran la carta de presentació de Google Play, que, a diferència d'altres serveis, es basa en el núvol. Això vol dir que, un cop comprats, els continguts queden associats al nostre compte de Google i podem accedir-hi des de qualsevol lloc i dispositiu.

Per exemple, si comprem un llibre o una cançó a Google Play des de l'ordinador, automàticament, i sense necessitat de sincronitzar cap dispositiu, estaran disponibles al nostre 'smatphone' i a la tauleta.

Això no és del tot nou. Els serveis que Google oferia fins ara, com Google Music –només disponible per als EUA– o l'Android Market ja tenien aquesta característica. Ara, però, amb un únic portal d'entrada, tot el nostre entreteniment serà al mateix lloc: als servidors de Google.

A més, la companyia ha fet un esforç especial per incentivar la compartició a través de Google Plus, la seva xarxa social. Podrem 'regalar' als nostres contactes qualsevol cançó que hàgim comprat. Això sí, ells només podran reproduir-la en 'streaming' i una sola vegada. També podrem enviar-los extractes dels llibres que estem llegint i podran llegir els comentaris que fem dels productes que comprem.

stats