La investigació de Facebook sobre la influència de la xarxa en l'estat d'ànim es va fer en dos estudis amb diverses universitats

Un mateix membre de l'empresa de Zuckerberg va formar part de l'equip dels dos experiments, juntament amb acadèmics de diverses universitats

Ara
1 min

BarcelomaLa polèmica que ha esclatat per l'experiment de Facebook, que va posar a prova les capacitats de la xarxa per influir en l'estat d'ànim dels usuaris, té arrels en almenys dos estudis diferents, amb equips acadèmics diferents de diverses universitats nord-americanes.

En tots dos estudis hi participaven directament representants de l'empresa de Mark Zuckerberg. En concret, Adam D. I. Kramer va formar part d'un estudi publicat per la revista 'Plos One', i també en el que va publicar 'New Scientist'. En el primer cas, a més, també hi havia Cameron Marlow com a representant de Facebook.

El primer estudi es va fer amb acadèmics de les universitats de San Diego i Yale i, el segon, amb personal de la universitat de San Francisco i de la Cornell Univeristy (d'Ithaca, Nova York).

El plantejament dels dos estudis era exactament el mateix.

stats