El Twitter de Suècia passa a mans dels ciutadans

El compte de Twitter @Sweden serà gestionat cada setmana per una persona diferent, perquè "pintin un quadre diferent del país respecte als mitjans tradicionals"

Ara
1 min

BarcelonaEl govern de Suècia vol que el seu compte de Twitter estigui en mans del carrer perquè vol que la imatge que es transmet al món a través d'aquesta xarxa sigui al més propera possible als ciutadans. Aquesta xarxa social, que és una de les més utilitzades del món, és un punt de trobada multitudinari entre famosos, institucions i empreses amb la resta del globus, per això, l'executiu suec creu que s'ha de portar el contingut del seu compte fins al carrer i fer-lo, així, més atractiu.

Fins ara, el compte del país només servia com a via de contacte entre el govern i els seus ciutadans. Tot i això, aquesta dinàmica ha canviat. Ara, els "comissaris de Suècia", que seran els diferents ciutadans que gestionaran el compte cada setmana, hauran d'aconseguir, amb la seva varietat, que es transmeti una visió plural del país nòrdic.

S'ha escollit Twitter per la immediatesa que tenen els missatges de 140 caràcters. "Twitter és un mitjà que fa que sigui fàcil arribar al públic objectiu en temps real. És ràpid d'actualitzar i de compartir-ne el contingut", asseguren, per defensar que aquest projecte arribarà a bon port.

L'objectiu és que, a través dels tuits, els comunity managers del Twitter oficial suec despertin la curiositat de Suècia i les possibilitats que el país pot oferir. "L'expectativa és que els "comissaris" pintin un quadre de Suècia, diferent del que normalment s'obté a través dels mitjans de comunicació tradicionals", asseguren el Swedish Institute i el web VisitSwedenels, creadors del projecte.

stats