Els joves d'entre 18 i 24 anys miren el mòbil 72 vegades al dia

Els menors de 34 anys fan servir el telèfon sobretot per a la missatgeria instantània, segons un estudi de Deloitte

Un 89% dels joves d'entre 18 i 24 anys tenen un 'smartphone' i se'l miren una mitjana de 72 vegades cada dia i, d'aquests, un 10% fins i tot el consulten més de 100 vegades cada dia. Quan es lleven un 58% dels joves no triguen ni cinc minuts a consultar-lo però un 31% ja ho fan immediatament. Mitja hora després de llevar-se gairebé nou de cada deu ja han mirat el mòbil. L'estudi de Deloitte  'Consum mòbil a Espanya 2014' delata fins a quin punt els més joves estan enganxats al telèfon i com en fan un ús més intensiu que els que són més grans.

Segons les dades de l'estudi de Deloitte, que s'ha fet amb enquestes a 2.000 ciutadans de l'estat espanyol d'entre 18 i 75  anys, el grup d'edat amb més 'smartphones' és el d'entre 25 i 34 anys, en tenen un 93%. Tenen més possibilitats econòmiques que els més joves i fan un ús intensiu de l'aparell, però no tant: el consulten una mitjana de 56 vegades al dia. Com més joves més fan servir el mòbil tot i que els 'smartphones' s'han generalitzat molt i són la majoria de telèfons en tots els grups d'edat.

Un 89% dels qui tenen entre 35 i 44 anys també tenen mòbil intel·ligent però se'l miren gairebé la meitat que els més joves: 44 vegades al dia; entre els 45 i els 54 anys un 87% tenen 'smartphone', però el consulten unes 32 vegades; a partir dels 55 anys, un 73% dels enquestats tenien un telèfon intel·ligent però tan sols se'l miraven una vintena de vegades al dia. Una altra clau per veure la diferència d'ús: si un quart d'hora després de llevar-se un 77% dels joves d'entre 18 i 24 anys ja han consultat el mòbil, tan sols ho han fet un 36% dels majors de 65 anys.

Telefonar? Cada vegada menys

Tot i que l'ús principal dels 'smartphones' encara és per a fer telefonades, ha perdut posicions. El 2013 un 89% dels qui en tenien el feien servir cada setmana per les trucades de veu i aquest any ho fan un 84%. En canvi el segon ús principal, la missatgeria instantània, ha passat del 61% al 77% d'ús setmanal. Els correus electrònics queden en tercer lloc i un 43% dels usuaris d''smartphone' el fan servir per consultar-lo com a mínim setmanalment, tot i que l'any passat eren un 51%. Els SMS encara han caigut més: han passat del 53% al 35%.

De fet la missatgeria instantània és la reina entre els més joves de 34 anys, que també són els que telefonen menys. Un 85% dels que tenen entre 25 i 34 anys i un 89% dels que en tenen entre 18 i 24 fan servir eines de missatgeria instantània -com WhatsApp- cada setmana. En canvi, un 82% dels d'entre 25 i 34 anys i un 74% dels menors de 25 anys fan servir el mòbil com a mínim una vegada a la setmana per fer o rebre trucades. A partir dels 34 anys la tendència es capgira i l'ús principal passen a ser les telefonades de veu.

Espanya, el quart estat desenvolupat amb més mòbils

Segons l'informe de Deloitte, a més, Espanya és el quart estat amb més penetració d''smartphones' entre els països desenvolupats: un 85% dels ciutadans en tenen i només li passen al davant Singapur (89%), Corea del Sud (88%) i Noruega (87%). Aquest any la tinença de mòbils intel·ligents ha augmentat a Espanya un 16% respecte del 2013 i, sobretot, ha crescut entre els qui tenen entre 45 i 54 anys: si abans en tenien un 69% ara en fan servir un 87%.