L'aplicació de Twitter ja està disponible en català per a dispositius iOS

Més de 234.000 tuitaires ja tenen configurat el seu perfil per visualitzar-lo en llengua catalana

Twitter ja està disponible en català per a dispositius iOS. Només cal actualitzar l'aplicació a través de l'Apple Store i es canvia automàticament l'idioma, sempre que l'usuari ja tingui el seu perfil configurat en català. 

La xarxa social també ha incorporat, des d'aquest dimarts, el croat i l'eslovac a la seva aplicació oficial per a dispositius mòbils iOS. Es tracta d'un pas més cap a la plena integració del català a Twitter, que encara està pendent de finalitzar la traducció per a Android.

El català va aterrar a Twitter el 5 de juliol del 2012. Sis anys, tres mesos i deu dies després de  la primera piulada de Jack Dorsey i després d'una campanya intensa de tuitaires catalans. Un dels seus principals impulsors va ser l'analista de tecnologia i col·laborador de l'ARA Albert Cuesta. 

Tres anys i vuit mesos després, més de 234.080 tuitaires han configurat el seu perfil a la xarxa per tal de visualitzar-lo en català, segons el recompte diari que fa la plataforma Twitter 'n' Català, desenvolupada per Data 'n' press.

La xifra ha anat augmentant des de l'arribada del català a la xarxa, però continua sent insuficient. Sobretot, si tenim en compte que el mercat potencial de tuitaires que parlen en català és molt més ampli.

Objectiu: el català a totes les xarxes socials 

La de Twitter no és –ni ha estat– l'única lluita de la comunitat catalanoparlant per fer present a les principals xarxes socials una llengua parlada per més de 10 milions de persones al món. Algunes han estat històries d'èxit, com la de YouTube. D'altres –de moment–, no.  

La  Fundació puntCAT va llançar a mitjans del 2014  una campanya per aconseguir que LinkedIn, la xarxa social de contactes professionals, incorporés el català. La campanya es va anar desinflant davant la negativa de la xarxa. Tanmateix, la comunitat catalanoparlant no s'ha donat per vençuda i la petició ha tornat a agafar embranzida amb una nova campanya, aquest cop impulsada per Plataforma per la Llengua.

El repte és que l'oferta i el consum de productes digitals en català s'incrementi d'acord amb les dimensions demogràfiques de la llengua.

Un aspecte clau, sens dubte, és la conscienciació. És a dir, en el cas concret de Twitter, que cada vegada hi hagi més tuitaires que optin pel català en els seus perfils, seguint l'estela de comptes amb un elevat nombre de seguidors que ja han fet el pas. És el cas, per exemple, del perfil del FC Barcelona en català ( @FCBarcelona_cat), amb 5.240.781 seguidors); els jugadors de futbol Sergi Roberto ( @SergiRoberto10) i Bojan Krkić ( @BoKrkic), i alguns mitjans de comunicació, com Televisió de Catalunya ( @tv3cat) i el perfil general del diari ARA ( @diariARA).

Podeu veure els usuaris de #twitterencatala amb més seguidors aquí

Més continguts de