La xarxa rep amb una allau de crítiques la nova 'app' de Twitter per a iPad

La nova actualització, que la fa molt semblant a l'aplicació per a iPhone, no convenç ni usuaris ni experts

Ara
2 min
A dalt, captura de l'antiga versió de l'aplicació; a baix, imatge de la nova. / THEHUFFINGTONPOST.COM

BarcelonaLa nova 'app' per a iPad de Twitter aixeca polseguera a la xarxa. L'actualització de l'aplicació consisteix en un redisseny complet, que elimina el panell lateral desplegable que permetia navegar per les diferents funcions. La nova versió, presentada aquest dimarts, permet ampliar fotografies, vídeos o enllaços i veure'ls a pantalla completa i expandir tuits per veure resums dels enllaços. Tot plegat la fa molt semblant a l''app' de la popular xarxa social per a iPhone.

Això no ha agradat gens a usuaris ni a experts en tecnologia, que acusen Twitter de no aprofitar les possibilitats que dóna la interfície d'una 'tablet'. La raó principal d'aquest redisseny és simplificar i unificar l'aspecte i la interfície a totes les plataformes, però això no ha convençut els usuaris. Les queixes han proliferat tant a blogs sobre tecnologia com als comentaris de l'aplicació a l''App Store' d'Apple i al mateix Twitter.

La majoria lamenten que, si bé abans es podien obrir, tancar i fer lliscar finestres amb els dits mentre es mantenia el 'timeline' obert i es podien anar visualitzant altres enllaços, ara s'ha d'obrir i tancar cada enllaç sense poder fer res més alhora. "Abans podies navegar per la web mentre miraves el teu 'timeline' de Twitter. Ja no. O una cosa o l'altra. Abans clicaves una vegada per accedir al perfil d'una persona. Ara és un clic per expandir el tuit, un altre clic per arribar al perfil", es queixava Craig Kanalley a 'The Huffington Post'. "Oh no: Twitter ha arruinat la seva aplicació d'iPad", deia Jay Yarrow a 'Business insider'. Marco Arment –creador de l'aplicació Instapaper– deia al seu blog: "La part més trista és que tenien una autèntica 'app' nativa per a iPad i l'han matat per donar pas a 'això'".

Els competidors es freguen les mans

Aquestes crítiques poden beneficiar creadors d'aplicacions clients com TweeBot, que serveix per fer servir Twitter en dispositius mòbils. De moment, els seus creadors ja n'han abaixat el preu (de 3,99 euros fins a 0,79). I l'aplicació ha passat, en només unes hores, de la posició 200 en el rànquing d'aplicacions més venudes a la setena posició.

stats