Difonen un vídeo del professor de Lleida que va dir que ser homosexual era un "defecte" i una "anomalia"

L'ha fet públic el SEPC de secundària a Lleida en resposta a una carta de suport d'exdocents del centre al mestre

El SEPC de secundària de Lleida ha penjat un vídeo al seu Facebook en què es pot veure com el professor de l'institut Gili i Gaya acusat d'homofòbia assegura que ser homosexual és "un defecte, una anomalia" i és "antinatural". Són imatges gravades el 6 de juny per un alumne amb el seu telèfon mòbil al passadís del centre després que alguns estudiants s'aixequessin i sortissin de classe perquè el mateix mestre hauria dit a l'aula que ser homosexual era una malaltia.

El vídeo comença amb retrets del professor a un dels alumnes per haver abandonat l'aula. "És una reacció immadura i t'has portat molt malament", li diu. L'alumne en qüestió li retreu que hauria d'aprendre d'ells i evitar fer comentaris homòfobs. "L'alumne ha d'escoltar allò que li presenten, li sembli bé o malament", diu el professor. "Doncs no em sembla bé", el rebat l'estudiant. "Doncs no aprovaràs", sentencia seguidament el mestre.

L'enregistrament avança fins que el professor reconeix que "ser homosexual és un defecte, una anomalia i no natural" i que "ara està bé dir que és normal, però no és normal. Ho diu el sentit comú i és una veritat científica". "El que passa és que si dic el que dic jo et denuncien", lamenta el mestre, que afegeix que com a professor de filosofia pot dir-ho tot. "Et convido a pensar, no a reaccionar així", li etziba a l'alumne.

Al final de la gravació el professor continua en la mateixa línia: "L'homosexualitat no és una condició natural". Una altra alumna li replica que aquesta és la seva opinió però que no es pot ensenyar això a classe. "No és una opinió, està fonamentat", conclou el mestre.

Des del SEPC de secundària a Lleida expliquen que aquest vídeo s'ha publicat a les xarxes socials en resposta a la carta publicada aquest dimarts pel diari 'La Mañana' escrita per un grup de trenta exprofessors en què critiquen que els fets es van explicar a través de la versió dels alumnes de l'aula i sense escoltar altres veus. Els docents també diuen que els preocupa el "linxament mediàtic" i l'"escarni públic" al qual s'ha sotmès el professor en qüestió per uns comentaris fets a classe, "presumptament en un ambient de debat i, per tant, en què tothom opinava". Els alumnes neguen, en canvi, que existís cap debat i consideren que aquestes "opinions" són "inadmissibles" i que seria "vergonyós" que tornés a fer classes en una aula.

Els estudiants han pintat amb els colors LGTBI la porta de l'institut com a reivindicació.

Més continguts de