David Vara i Sergio Luaces: "A Silicon Valley esperem nodrir-nos de l'experiència d'empreses com Facebook o Google"

Blueindic va néixer fa tres anys de mans de David Vara i Sergio Luaces, dos joves emprenedors lleidatans que volien crear una aplicació que facilités la gestió empresarial a autònoms i pimes. Amb el seu producte ja al mercat des del gener, els empresaris van entrar a formar part del programa YUZZ, encarat a joves emprenedors, al mes de febrer. Després de cinc mesos de reunions, formacions i activitats, al juliol, i davant d'un jurat extern, van ser reconeguts com el millor projecte de joves emprenedors de Lleida del 2017. Un dels premis consisteix a poder viatjar a Silicon Valley una setmana, i ho faran aquest 25 d'octubre.

Quina ha sigut la vostra trajectòria individual fins que us heu unit en aquest projecte?

Sergio Luaces: Jo soc programador informàtic i fa uns anys que soc emprenedor, ja que vaig fer la pàgina web d'un altre projecte, i amb el David ens coneixem des de petits. Mentre encara estava en aquest altre projecte, ell em va comentar que havia tingut la idea de crear aquesta aplicació per a autònoms i petites empreses, i la veritat és que em va semblar bastant interessant, així que vam començar a plantejar-ho.

David Vara: Jo vinc de l'àmbit empresarial. Vaig fer un màster en direcció financera a la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona i durant gairebé vuit anys he treballat en grans multinacionals, com per exemple la Sant Miguel, aquí, a Lleida. I va ser precisament quan vaig tornar a Lleida per motius laborals que vaig plantejar el projecte al Sergio. Durant dos anys vam compaginar les nostres respectives feines amb la creació d'aquest projecte, fins que a finals del 2016 vam veure que el producte ja estava prou elaborat per treure'l al mercat. Jo vaig decidir deixar la feina per complet, vaig capitalitzar l'atur que tenia per començar, ens vam llançar a l'aventura de crear una SL i el 2 de gener Blueindic va sortir al mercat.

I què és Blueindic?

Blueindic és un aplicació web que facilita la gestió empresarial als autònoms i pimes. El petit empresari pot gestionar diferents àmbits de la seva empresa a través d'aquesta aplicació, com per exemple la gestió de contactes, el control d'estoc, la realització de pressupostos i factures i el registre de les despeses. Una part molt positiva que tenim és que totes aquestes funcions que es van fent dia rere dia es comptabilitzen i, d'aquesta manera, l'aplicació et permet presentar els impostos automàticament, per exemple. 

La finalitat principal és que sigui molt fàcil i molt pràctic per a aquest tipus d'empreses, ja que un autònom o una petita empresa no pot dedicar tant temps a aquest tipus de gestions com una multinacional. Aquestes empreses han de dedicar el temps a facturar i a vendre. A més, també volem ajudar a la professionalització d'aquest sector. Així, Blueindic, amb indicadors i informes, ajuda l'autònom o petit empresari a veure la situació del seu negoci de forma ràpida i senzilla. 

Com ha sigut la resposta d'aquests primers clients?

Ha sigut una resposta positiva, alhora que també ens ha ajudat molt a millorar. El que preteníem durant aquest any era rebre molt 'feedback' dels clients. Així ens vam adonar que el nostre producte era molt bo però que encara li faltaven alguns aspectes perquè fos òptim per als autònoms i les pimes. Amb tot aquest 'feedback' hem pogut elaborar una aplicació realment idònia per a ells.

Hi ha alguna aplicació semblant a la vostra que pugueu considerar competència?

Aplicacions en l'àmbit de la facturació sempre n'hi ha hagut, però més dirigides a grans multinacionals, que sempre van un pas endavant i tenen aplicacions molt encarades a treballar al núvol, per exemple. Als autònoms i les pimes aquestes aplicacions no els anaven gaire bé i al final acabaven utilitzant l'Excel, el Word o programes molt rudimentaris. Aleshores nosaltres, a través de Blueindic, el que fem és ajudar aquestes petites empreses i els autònoms a entrar al món del núvol i a les tecnologies més noves, sobretot amb un programa realment especialitzat per a ells.

Nosaltres sempre diem que el nostre màxim competidor és l'Excel perquè l'utilitza moltíssima gent. Però és clar que l' Excel  és una  eina  global amb la qual pots fer factures, però després no te'n pot fer una gestió correcta, per exemple.  És  cert que en els últims mesos ha sortit alguna plataforma ' online'  a Catalunya i a Espanya similar a la nostra que  podríem  considerar competència. Però, alhora, això ens marca que realment anem per un bon camí. És un fet que a Catalunya només el 15% dels autònoms treballen amb  tecnologies  al núvol. Per tant, la  competència  no  ens   desanima,  ens reafirma que això  és  un sector emergent. 

Com vau entrar a formar part del programa YUZZ?

En el moment que vam treure el producte vam començar a buscar diferents alternatives: ajudes a emprenedors, 'start-ups', acceleradores, incubadores… I, per casualitat, com que YUZZ ho organitzen l'Ajuntament i la Universitat de Lleida, ens vam assabentar que hi havia una nova edició d'aquest programa. Aleshores vam buscar informació del que era exactament i vam aplicar-ho. Per poder-hi entrar, has de passar una fase de selecció amb una entrevista, i ens van dir que sí. Vam entrar al programa al febrer d'aquest any juntament amb 13 projectes més.

Com us ha ajudat el programa YUZZ a vosaltres?

El programa  YUZZ  és com un petit curs en el qual fas molts treballs i interactues amb els altres emprenedors. A més, cada setmana hi havia alguna  ponència  d'experts de diferents àmbits del món de l'empresa. Així doncs, al final és com una  acceleradora . A més, va molt bé per fer ' networking'  o poder tenir  sinergies  amb altres emprenedors que  estan  en el mateix punt que tu. Al mes de juny, per exemple, va  haver-hi  una  concentració  a  Donosti  de tots els ' yuzzers'  d'Espanya, i va ser un dia de molta interacció en l'àmbit  de gestió empresarial.

Al juliol es va fer el tribunal final, en què els participants  havíem  de presentar el nostre projecte davant d'un jurat, i vam tenir la sort de guanyar a Lleida.  Només pot guanyar un de cada localitat i el premi consisteix en un viatge d'una setmana a Silicon Valley. A la tornada d'aquest viatge es fa la  presentació  final d'aquests projectes i podem  optar  a tres premis, aquest cop econòmics.

Què n'espereu d'aquest viatge a  Silicon  Valley ?

Esperem conèixer l'entorn més important de tot el món en l'àmbit d'emprenedoria i ' start-ups' S ilicon V alley és el bressol de l'emprenedoria. I volem nodrir-nos de l'experiència de veure com es gestionen empreses com Facebook, G oogle o A irbnb. Aquest és el principal objectiu.

A més, aprofitant que viatgem amb la resta d'emprenedors, doncs consolidar més el 'networking'.

Ara mateix Blueindic sou vosaltres dos. Teniu intenció d'ampliar la plantilla aviat?

Ara hem arribat a un punt en què el producte ja està fet, però sí que veiem que ens fa falta una estructura més solida per poder tirar endavant certs projectes que tenim al cap. Primer volem captar finançament, estem en aquesta fase, per realitzar accions de màrqueting i seguir  millorant l'aplicació.

I com veieu Blueindic d'aquí uns anys?

Primer de tot volem que aquest projecte es consolidi i, en l'àmbit personal, poder viure d'això que hem creat. La nostra intenció és especialitzar Blueindic en eines que facilitin la gestió empresarial als autònoms i les pimes i, més endavant, també a les grans empreses, sempre fent prevaler la practicitat d'aquestes eines. 

El + vist

El + comentat