Balears 10/10/2014

Un centenar de centres ha tornat a projectes anteriors al TIL, segons l'Assemblea de Docents

L'entitat, a través Docents per la Democràcia, ha impugnat davant el Tribunal Superior de Justícia el recurs que va plantejar el Govern

Efe
1 min

PalmaUn centenar de centres docents no universitaris de les Illes ha recuperat els projectes lingüístics anteriors al TIL (Tractament Integrat de Llengües) durant les últimes setmana i ho ha fet "amb normalitat, distensió i alleujament", i sense cap "trencament ni perjudici", segons l'Assemblea de Docents.

L'entitat, a través Docents per la Democràcia, ha impugnat davant el Tribunal Superior de Justícia de Balears el recurs que va plantejar el Govern, demanant que es cancel·lés la suspensió cautelar de l'ordre d'aplicació el TIL de maig de 2014, ha informat l'assemblea en un comunicat.

En l'escrit d'al·legacions, Docents per la Democràcia acusa el Govern de cinisme per assegurar que la suspensió cautelar pot causar menyscapte als centres perquè el curs ja està iniciat, quan en publicar l'ordre d'aplicació del TIL al maig va obligar els centres educatius a preparar a corre-cuita, sense planificació i sense consens, els seus projectes lingüístics per al curs escolar sense preocupar-se llavors pels perjudicis causats.

L'Assemblea de Docents no comparteix les dades aportades per la Conselleria sobre els centres que tenen en vigor els seus projectes TIL i ha assegurat que un 70% d'ells no disposen del mateix.

A més, assenyala que en la setmana transcorreguda des de la confirmació de la suspensió cautelar de l'ordre d'aplicació del TIL, ha estat un centenar els centres educatius que ha recuperat ja els projectes lingüístics anteriors al trilingüisme o bé ha realitzat les modificacions que han considerat oportunes.

L'escrit en què demanen la impugnació del recurs del Govern assenyala que, amb la suspensió cautelar, els centres recuperen "l'autonomia i flexibilitat per adaptar els projectes lingüístics al seu entorn social i cultural" i els pares tindran "l'espai adequat per participar en l'elaboració dels projectes lingüístics".

stats